Vertelde hem uiteraard dat dit op een brombakfiets niet nodig was. Ook de duo passagier niet.(alleen voor in de bak).
Hij was het daar uiteraard niet mee eens en zou het later op het bureau gaan uitzoeken. Vervolgens riep hij dat ik dan mijn gele plaat moest vervangen voor een blauwe plaat waarop ik hem meldde dat het geen snorfiets was. wilde met hem een weddenschap aangaan maar dat deed ie niet (flauw hoor) had ik toch een leuk centje mee kunnen verdienen.
Trouwens geen boete gekregen.
Nou kan ik me herinneren ergens dat stukje over de bakbrommer (wet-text)te hebben gelezen maar waar ooh alweer? Is misschien handig om te printen en bij je te hebben om echt gezeik te voorkomen.Deze smeris bracht het leuk maar er lopen natuurlijk zat zeikers rond die op hun strepen gaan staan en je een boete geven die je dan vervolgen bij de rechter nietig moet laten verklaren. gaat uiteraard lukken maar is toch een hoop gedoe! Misschien een aardige tip. Laat me even weten waar die text ookalweer staat.Op de site van kliko staat wel iets,maar dat is niet de wegenverkeers wet text. Groeten Eric. Amsterdam.