weer wat dichterbij

voor je verhalen enzo ....

Re: weer wat dichterbij

Postby elfenstein » Sat Aug 17, 2013 7:02 pm

Hey dimitri, trapeziumframe wiebelt altijd, komt omdat de veren ook in zijdelingse richting bewegen en daardoor je stuurpositie verandert. Toespoor weet ik niet zo zeker, ik heb mijne uitspoor gegeven, net als een lelijke eend. Daardoor gaat hij weliswaar moeilijker een bocht in, maar rechtuit rijd je veel stabieler. In mijn ervaring rijd je met toespoor enorm onstabiel, de kleinste verandering aan je stuur lokt een overdreven zwiep van je bak op. Arelaxt rijden dus. Als je een goede balans weet te vinden kan jer mee rijden als een kart, scherp tot op de millimeter door rode fietspadpaaltjes heenraggen op volgas behoort tot de mogelijkheden.
Succes met de afbouw, ziet er top uit en gaat je veel rijplezier opleveren.
elfenstein

Postby elfenstein » Sat Aug 17, 2013 7:13 pm

Over slecht remmen: Het ori remsysteem werkt als een tiet als je het maar helemaal schoonmaakt en pijnlijk netjes weer inelkaar sleutelt met kopervet enzo. Ik heb de kabels helemaal schoongekookt in petroleum (buitendoen graag en op een elektrisch kookstel, duh!) en daarna nieuw vet erin koken en een stuk wasmachine aanvoerslang eromheen. Dat glijd zo soepel in schoon vet dat de lengte niet meer uitmaakt. De remschoenen kan je vervangen door kreidler 120mm remschoenen, niet gaan klooien met nieuwe voeringen op die oude stalen schoenen tenzij je geld teveel hebt of strikt ori wil gaan. die kreidlerremschoenen kosten 7 euro per paar bij de internetwinkeltjes.
elfenstein

Postby dimitri » Wed Aug 21, 2013 8:31 pm

Heb ze wel netjes in elkaar gezet maar zie ook bij het remmen dat ik de kabels met mijn rempedaal "optil". Das vlgs mij ook al een berg verloren energie en vertraging. Ga ze een beetje beter geleiden en ik moet ze ook goed afstellen.

But eerst maar eens een goed schakelend blok zodat ik echt kan testen.
Lekker knarren op me brakbrommert!
dimitri

Postby dimitri » Fri Jan 24, 2014 3:42 pm

Ben begonnen met het ombouwen van mijn remmen. Ga daar verslag van doen.

Verder vorig najaar een 4,8 pk, 50cc, 4 gangen blok gekocht.

Voor een prikkie dus ben afgelopen december aan het reviseren geweest. Daardoor toch niet echt goedkoop (lagers/keerringen 60 piek, losse blokonderdelen een euro of 70, blok €150, 17 mm plus spruitstuk €45).

In ieder geval een leuke klus.

Ook bezig geweest met het modificeren van mijn spruitstukkie. De 17 mm Bing voor de Zundapp hebben van die grote dure sproeiers en zitten met een slang aan het spruitstuk. De zeer goedkope 17 mm imitatie voor Kreidler hebben goedkope sproeiers en zitten direkt op het spruitstuk vast. Hierdoor heb je vlgs mij een betere flow.
Dus een imi Zundapp spruitstuk afgedraaid en voorzien van een bus. Wat is al dat gerotzooi toch leuk.
spruitstuk.jpg

P1170567.JPG

Oh ja ook nog een Zundapp frame gescoord voor het ks 80 blok wat ik nu over heb.
P1110569.JPG

groet,

dimitri
dimitri

Postby dimitri » Mon Aug 04, 2014 5:29 pm

Weer effe zitten kutten.
Heb de vooras een klein beetje gekanteld waardoor de naloop wat gunstiger lijkt.
Gaat iets beter.
Toespoor op 5 mm/meter gesteld, ook iets beter. Het geheel blijft slap (anyway nog niet zo strak als de bak van bert).
Vermoedelijke oorzaken:
- zachte voorvering. Heb hier een blok hout tussen geslagen en dat help iets
- ontzettend wiebelige achterband. Vooralsnog nix aan gedaan
- geen bak en laag gewicht

Als ik over een goeie hobbel rij dan stuurt de bak vanzelf naar een andere richting maar ik denk dat ik dit wel beter ga krijgen met een goeie stijve achterband (is van een trail, dus logisch dat ie slap is en stom dat ik daar niet over had nagedacht. was wel lekker goedkoop), nieuwe stuurkogels en wat meer gewicht.

Remmen gaat beduidend beter. Nog niet naar hydraulisch omgebouwd maar de kabels halverwege vast gezet waardoor ze wat directer werken. Voorwiel al een paar keer aan het slippen gehad.
Achterrem aansluiten was ook bevorderlijk.

Hier twee filmpies van mijn eerste geslaagde rondje

https://www.youtube.com/watch?v=g_gTXtS ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=WCWaCqZ ... e=youtu.be

groet, dimitri
dimitri

Postby Reinier » Tue Dec 30, 2014 3:02 pm

Hee

Goed bezig! Mooi gebied ook :-)
succes!
-Reinier-
Reinier

Postby dimitri » Tue Jan 27, 2015 8:25 pm

Jazeker, mooi gebied en mooie molen maar ook behoorlijk saai, voor mij dan. Over een week of 2 verhuis ik weer naar (erg dicht in de buurt van) de grote stad. Met gemengde gevoelens.

Qua goed bezig zijn, dat gaat uiteraard verder. Als ik een frame gevonden heb ga ik een racerbak bouwen (frame om niet op een aanhanger naar het noorden, oosten, zuiden, westen of midden van het land te hoeven). Behoorlijk wat ideeën.

Welke kant moet ik dit jaar met pinksteren op, trouwens?
Het hoge noordn again of zou het wat dichter in de buurt van uureg zijn, de nbbk?

groet,

dimitri
dimitri

Postby irmin » Wed Jan 28, 2015 8:10 pm

bij mijn weten is het over met de pret
irmin

Postby steckelfisch » Wed Jan 28, 2015 8:11 pm

dimitri wrote:.. een racerbak bouwen (frame om niet op een aanhanger naar het noorden, oosten, zuiden, westen of midden van het land te hoeven)

Bedoel je een bak voor op de bak? Demontabel?

en/of blok en wielen overzetten op een kaal frame als je op locatie bent?

Ben wel benieuwd naar je ideeën.

Gert-Jan
Gert-Jan (1010)
steckelfisch

Postby dimitri » Mon May 18, 2015 6:16 pm

tja, de bedoeling was een racer maar dat hoeft dus niet meer.

gr,
dimitri
dimitri

Previous

Return to algemeen