ardennen

voor je verhalen enzo ....

ardennen

Postby belgobak » Sat Jul 18, 2009 12:12 pm

hi

het is de bedoeling, dat ik volgende week naar de ardennen rij
heeft dit iemand al eerder gedaan? ik rij met een standaard minarelli blokje
haalt dit blokje de hellingen?
ik rij zo'n 40 nu, en draai wat overtouren bij volgas


groeten, belgobak
bakbrommer twee in de verrijzenis!!
ciao porter, gemotoriseerd plaatwerk
belgobak
 
Posts: 103
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:51 pm
Location: waregem!

zeker mogelijk

Postby Xenomobile » Sun Jul 19, 2009 11:08 am

Ja hoor dat is zeker mogelijk. Ik ben met een zware huisman met standaard DKW ooit door de ardennen gereden, maar ook met een Honda CB50 zoals je weet, en ook die was niet erg getuned. Wel geef ik je een paar tips mee:

Zoek een klein voortandwieltje en neem dat voor de zekerheid mee.
Neem een sleepkabel mee, automobiltisten zijn vaak wel zo aardig om je even een helling op te slepen.
Zorg dat je remmen goed op orde zijn, want boven komen is een, maar naar beneden.....
Zorg dat je verlichting goed werkt, want je rijdt soms bij nat weer in een bosrijke omgeving, half donker, met 8 km/u een helling op, waar auto's je met 80 km/u voorbij razen.
Mocht je een helling net niet halen, stap dan af en loop een stukje mee, zo kom je vaak nog net boven.
Ga niet de helling af met de koppeling in, maar zet hem in zijn vrij, want ik deed dat in Schotland en toen is het kogeltje tussen de drukstiften van de koppeling gesmolten en heeft de drukstiften stevig aan elkaar gelast......
Koop een goede (Michelin) kaart, daarop staan de kleinste en leukste weggetjes, maar ook zware hellingen worden redelijk nauwkeurig weergegeven, zodat je die evt. kunt vermijden.

Maar over het algemeen zal je versteld staan van de hoeveelheid power die zo'n blokje kan leveren op een helling en met koeling zit het dan ook wel goed.

Succes en vooral gewoon doen!! Ervaring van je leven!
N.B.
In Schotland, ben ik 2 keer gesleept (vanaf 14 %)
en moest ik 5 hellingen afstappen en lopen (vanaf 13%)
Maar ik ben er wel gewoon gekomen! Op een zware Huisman, deze keer met een Simson (jawel daar is'ie weer), standaard maar met een verkeerde expansie uitlaat en een niet goed af te stellen ontsteking......
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
User avatar
Xenomobile
 
Posts: 314
Joined: Mon Feb 21, 2005 12:17 am
Location: rotterdam

Postby Harry Huizing » Sun Jul 19, 2009 3:40 pm

do you want to drive safe buy a zundapp engine
Image
rechtsaf , linksaf , bovenlangs en onderdoor , op de bakbrommer gààáán we er weer voor
Harry Huizing
 
Posts: 200
Joined: Sat Feb 04, 2006 1:06 am
Location: Groningen

Postby Xenomobile » Sun Jul 19, 2009 6:52 pm

Ja Harry, dat zijn tips waar hij wat aan heeft......
Stomme trotse zundapp-debielen ook altijd!
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
User avatar
Xenomobile
 
Posts: 314
Joined: Mon Feb 21, 2005 12:17 am
Location: rotterdam

Postby belgobak » Sun Jul 19, 2009 7:54 pm

hi

@ harry, ik vind makkelijker minarelli blokken in nederland,
dan ik zundapp spullen in belgie vind

een kleiner tandwiel heb ik voorzien, en een reserveblok
een sleepkabel is inderdaad een goed idee
m'n verlichting en remmen zijn ok
gebruik jij (wout) je motorrem niet??

merci voe de courage

groeten belgobak
bakbrommer twee in de verrijzenis!!
ciao porter, gemotoriseerd plaatwerk
belgobak
 
Posts: 103
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:51 pm
Location: waregem!

Postby Xenomobile » Mon Jul 20, 2009 12:03 pm

Tweetakt en remmen op de motor?
Niet echt een goeie optie.... Nee remmen op de motor gaat alleen bij een viertakt, een tweetakt duw je gewoon door en brengt het toerental tot boven de "pijngrens"
Nee hoor het zal toch echt vanuit de trommels moeten komen....
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
User avatar
Xenomobile
 
Posts: 314
Joined: Mon Feb 21, 2005 12:17 am
Location: rotterdam

Postby Michiel » Mon Jul 20, 2009 7:05 pm

Remmen op de motor bij een tweetakt is zeker niet verstandig, dit omdat het gas dan dicht staat. Wat weinig smering betekend, dus als jij het zaakje dan lekker hard laat draaien door op de motor te remmen loopt de zaak in mekaar.
User avatar
Michiel
 
Posts: 45
Joined: Tue May 08, 2007 6:02 pm
Location: Krimpen a/d IJssel

Postby belgobak » Mon Jul 20, 2009 10:39 pm

hi

deed ik vroeger wel vaker, maar we trokken de choke op in de bocht
en nu snap ik ook waarom
damn na al die jaren snap ik nu pas waarom wij die coke moesten opterkken

maar dat lukt niet met dit type carburator

m'n buren beginnen het alwat normaler te vinden, de bakbrommer
t'zal wennen zeker
bakbrommer twee in de verrijzenis!!
ciao porter, gemotoriseerd plaatwerk
belgobak
 
Posts: 103
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:51 pm
Location: waregem!

Postby irmin » Wed Jul 22, 2009 12:38 pm

Harry Huizing wrote:do you want to drive safe buy a zundapp engine


Zundapp... leuk spul maar het wordt zo allejezus duur.

Mocht je willen overstappen op een ander tweetakt blok, koop een fatsoenlijk NSR blok ofzo. Je betaalt er stukken minder voor. Gelijk leuk waterkoeling, het schakelt 100x beter en je kan kiezen voor een 4, 5 of 6-bak. Zit een knots van een krukas in, die rij je niet zomaar aan stront.
En zeker in belgie is NSR spul goedkoop te vinden.
irmin
 
Posts: 471
Joined: Tue May 17, 2005 6:03 pm

Postby belgobak » Wed Jul 22, 2009 5:59 pm

hi

irmin, nsr komt er bij mij niet in!!
de reden is simpel, nsr blokken zijn in spanje gemaakt en hebben teerdere bakken
liever mbx of mtx die zijn echt japans
heb jaren bij een honda dealer gewerkt vanddar dat ik het weet
maar ik had er ook al aangedacht, ietwat rappers te monteren, mijn maatje rijd met een camino mee, en voor hem word het echt op't gemak rijden

denk dat ik toch c50 ofzo zal gaan, blokken genoeg hier
teveel zelfs

groeten, belgobak
nog steeds niet aangehouden geweest! :shock: :lol:
bakbrommer twee in de verrijzenis!!
ciao porter, gemotoriseerd plaatwerk
belgobak
 
Posts: 103
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:51 pm
Location: waregem!

Next

Return to algemeen

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron