Monark PTT-bromcarrier

voor je verhalen enzo ....

Postby eeffoo » Sun Sep 23, 2007 8:33 pm

hij is mogelijk nog te redden, volgende week krijg ik uitsluitsel
eeffoo

Postby Vinz » Sun Sep 23, 2007 9:46 pm

Is hij naar een inspectie ofzo dan?
Ben wel benieuwd of hij nog te redden is.

Was het trouwens jouw schuld of iemand anders ze schuld?
Het leven is niets zonder brombakfiets
Vinz

Postby eeffoo » Sun Sep 23, 2007 10:24 pm

Het was een eenzijdig ongeluk. Kwam voornamelijk door oververmoeidheid. Ik ben met 30 over de kop gegaan en nu is ie dus een beetje krom en de ruit ligt eruit. Het chassis is nog recht en hij rijdt nog.
Volgende week gaat ie naar mijn "mannetje" om te kijken of hij denk of ie er nog wat van kan maken.

Zo nee, dan heb ik al twee donor vespacars op het oog om alles op over te bouwen. Het is even kijken wat de goekoopste oplossing is.

Het sneue eraan is dat ik gewoon een bed achterin had waar ik op had kunnen gaan slapen, maar ik wou na drie dagen 14uur pd. werken gewoon graag naar huis.
eeffoo

Postby Marc » Sun Sep 23, 2007 11:11 pm

eeffoo wrote:Het was een eenzijdig ongeluk. Kwam voornamelijk door oververmoeidheid. Ik ben met 30 over de kop gegaan en nu is ie dus een beetje krom en de ruit ligt eruit. Het chassis is nog recht en hij rijdt nog.
Volgende week gaat ie naar mijn "mannetje" om te kijken of hij denk of ie er nog wat van kan maken.

Zo nee, dan heb ik al twee donor vespacars op het oog om alles op over te bouwen. Het is even kijken wat de goekoopste oplossing is.

Het sneue eraan is dat ik gewoon een bed achterin had waar ik op had kunnen gaan slapen, maar ik wou na drie dagen 14uur pd. werken gewoon graag naar huis.

Heftig zeg.!!

Ik denk dat je nog geluk gehad hebt....dat had veel erger af kunnen lopen....

Ga je jouw carriers toch nog opknappen.??? of blijf je in de Vespa's rijden....

Marc.
Restauratie Monark Carrier.(PTT)
http://carrier.punt.nl
Marc

Postby eeffoo » Sun Sep 23, 2007 11:52 pm

Ik wil eigenlijk wel vespacar blijven rijden, maar ik ben zowieso al aan een van de carriers begonnen, dus die maak ik tussen de bedrijfen door wel af.
Het is alleen dat het concert seizoen weer begonnen is en ik het rete druk heb, dus snel gaat het niet

Het wordt waarschijnlijk vespacar in de winter en bakkie in de zomer.

De bovenste bak bij die foto's van die link van jou, is overigens een van die van mij.
eeffoo

Postby Marc » Mon Sep 24, 2007 12:06 am

eeffoo wrote:Ik wil eigenlijk wel vespacar blijven rijden, maar ik ben zowieso al aan een van de carriers begonnen, dus die maak ik tussen de bedrijfen door wel af.
Het is alleen dat het concert seizoen weer begonnen is en ik het rete druk heb, dus snel gaat het niet

Het wordt waarschijnlijk vespacar in de winter en bakkie in de zomer.

De bovenste bak bij die foto's van die link van jou, is overigens een van die van mij.

Welke link, welke bak,?? bedoel je.??

Ik heb meer liks op mijn site staan..
Restauratie Monark Carrier.(PTT)
http://carrier.punt.nl
Marc

Postby eeffoo » Mon Sep 24, 2007 1:08 am

o, die link naar bakbrommers.nl
eeffoo

Postby Vinz » Mon Sep 24, 2007 1:11 pm

Oke dat is een mooie bak!
maar zeer zonde van je vespa en ook jammer dat je het natuurlijk allemaal zelf moet gaan betalen.

Maar hoe zit dat nu, hij is verzekerd als brommer of landbouwwerktuig en heeft meer dan 50cc (200cc ofzo toch) maar wat moet je nou hebben om er in te rijden? Want ik hoor altijd dat je geen rijbewijs nodig hebt maar volgens mij mag je niet met een brommerrijbewijs er in.
Vinz

Postby eeffoo » Mon Sep 24, 2007 2:06 pm

Als hij begrenst is op 25 km dan heb je niks nodig, zelfs geen bromfietscertificaat. Dan is ie te verzekeren als landbouwvoertuig.
Bij die van mij was de begrenser uitschakelbaar zodat ik op lange stukken gewoon 70 kon rijden.
De cilinderinhoud is 218 cc en het lege voertuiggewicht is 425kg dus is niet als brommobiel op te voeren.
En je kan overal rijden behalve op snelwegen. Parkeren kan ook overal, ook op de stoep.
eeffoo

Postby Vinz » Mon Sep 24, 2007 4:23 pm

ja ik zou me begrenser ook uit zetten ja 8)
Maar wat heb je dan nodig voor een niet begrenste.
Dus legaal 45 bedoel ik.
Vinz

PreviousNext

Return to algemeen