Monark PTT-bromcarrier

voor je verhalen enzo ....

Postby eeffoo » Mon Sep 24, 2007 7:08 pm

Je kan hem niet begrensen en dan heb je een auto rijbewijs nodig. Je mag dan zo hard als hij kan. Dan moet ie elk jaar voor de apk en je moet dan wegenbelasting betalen. Ook moet je hem op kenteken zetten natuurlijk.
Als je hem wel begrenst dan heb je niks nodig. Dit is alleen voor 25 km.
Als je 45 wil, moet je een brommobiel nemen. Die mogen dan maximaal 49 cc hebben.
Een vespacar is dus niet als brommobiel op kenteken te krijgen vanwege de 218 cc.
Dus het is of zo hard als hij kan met rijbewijs en kenteken, of 25 zonder kenteken en rijbewijs.

Ik ben nog nooit gecontroleerd op het hebb en van een begrenser trouwens.
eeffoo
 
Posts: 27
Joined: Wed Nov 30, 2005 10:47 am
Location: Pieterburen

Postby Vinz » Tue Sep 25, 2007 9:12 pm

ja oke, als brommobiel dat is het zelfde als brommer dus een brommerkenteken zo als nu moet tegenwoordig.
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Postby eeffoo » Tue Sep 25, 2007 11:26 pm

Yep, en dat kan dus niet met een voertuig van 218 cc.
Wel heb je trouwens de ape cars van vespa. Dat zijn die hele kleintjes, waar je met een persoon in past, met een brommer stuur. Die zijn wel 49 cc, dus die gelden wel als brommobiel, mogen dus 45 kmh ipv 25 en je hebt er een certificaat voor nodig.
Maar die raad ik niet aan. Neem lekker een P2 zoals ik met een gesloten bak. Dan kan je er nog in slapen ook.
eeffoo
 
Posts: 27
Joined: Wed Nov 30, 2005 10:47 am
Location: Pieterburen

Postby Vinz » Wed Sep 26, 2007 8:34 am

als ik er een zou nemen dan wordt het een p2 ja,
maar moet eerst van 2 a 3 bakbrommers af voordat ik iets nieuws ga kopen en dan hoop ik dat dat nieuws een mercedes 508 bus is :D
daar achterin kan ik slapen en me bakbrommer kan boven op hehe.

Marruhm.. nu maar weer over bakbrommer praten? :P
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Postby eeffoo » Wed Sep 26, 2007 1:12 pm

ach, bakbrommers, vespacars....ze hebben allebij 3 wielen
eeffoo
 
Posts: 27
Joined: Wed Nov 30, 2005 10:47 am
Location: Pieterburen

Postby Vinz » Wed Sep 26, 2007 6:16 pm

en allebei heel leuk :)
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Postby Amro » Wed Sep 26, 2007 9:59 pm

het staat ook in de ondertitel van 't forum: "bakbrommer forum -
Over bakbrommers, motorcarry's en driewielers"

Jullie waren dus on-topic ;)

Carry on
User avatar
Amro
Site Admin
 
Posts: 230
Joined: Mon Feb 14, 2005 4:36 pm
Location: Tienhoven

Postby Vinz » Thu Sep 27, 2007 8:36 am

haha je hebt gelijk :D
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Postby Marc » Mon Aug 11, 2008 2:05 am

Image
Restauratie Monark Carrier.(PTT)
http://carrier.punt.nl
User avatar
Marc
 
Posts: 11
Joined: Sat Mar 24, 2007 11:17 am
Location: Voorschoten

Postby irmin » Mon Aug 11, 2008 1:16 pm

eeffoo wrote:De cilinderinhoud is 218 cc en het lege voertuiggewicht is 425kg dus is niet als brommobiel op te voeren.


jammer van die 25 kg. Kun je niet zo verbouwen dat je onder de 400 kg komt? In dat geval kun je met autorijbewijs rijden, maar ben je APK plicht af (onder de 400 kg en drie wielen is vrij van APK).
irmin
 
Posts: 471
Joined: Tue May 17, 2005 6:03 pm

PreviousNext

Return to algemeen

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests

cron