by knorrepot » Fri Nov 28, 2008 10:56 am
Ik heb maar 1 kamer, Henk, drie aansluitingen op een 1-zuigercilindertje. Dus er zal wel wat lucht in het systeem zitten, misschien ga ik vanmiddag even op zoek naar een m10 nippeltje.
Een hoofdremcilinder met verschillende inwendige diameters heb ik nog nooit gezien, maar dat zou natuurlijk best kunnen bestaan. Meestal heeft een auto, en zeker een marbella, voor schijven en achter trommels, waardoor je sowieso op verschillende wielremcilinders uitkomt. Er is dan geen voordeel meer om deze in dezelfde diameter te maken. Meestal is je voor(schijf-)cilinder wat groter in diameter en zitten er achter kleine dubbelwerkende cilindertjes in je trommel. Maar je zei in je 88e bericht toch dat je gelijke druk opbouwt voor de eerste en de tweede zuiger? En daarbij, vergis ik me als ik denk dat je met twee zuigers achter elkaar hoe dan ook dezelfde druk opbouwt, omdat ze elkaar..., onee dan vergis ik me inderdaad.
Wel stoer dat je die druk gemeten heb, wist eigenlijk nooit over wat voor drukken we het dan hadden. 200 bar is flink, zeg maar...