Bakbrommer

voor je verhalen enzo ....

Postby irmin » Mon Aug 18, 2008 12:33 pm

Hee knorrepot
je kan bij een remmenspecialist flexibele remslangen in elke lengte laten maken die je wil. En om het extra mooi te doen kan het zelfs met roestvast staal omwonden. Kost wat, maar dan heb je ook echt wat.
Ik heb mijn leiding aan de bak, gaat prima.


En Bart
Volgens mij heeft Arno zo'n gereedschapje om flensjes aan het uiteinde van remleidingen te maken. Dus als het nodig is, laat maar effe weten.
irmin
 
Posts: 471
Joined: Tue May 17, 2005 6:03 pm

Postby Bart » Mon Aug 18, 2008 12:44 pm

Nou hier dan de constructie:

De koperen leiding loopt nergens tegen 't frame aan, en zit goed vast verder.

De rubberen leiding loopt ook netjes overal vrij (ook met maximale stuuruitslag), waar ie door de fusee gaat zit een extra rubbertje om de leiding ter bescherming van inslijten.

De stang naar de rempomp toe is zo dik omdat ik wil dat ie absoluut nooit knikt, het is een buis, met twee (extra lange) M8 moeren erin gelast.

De rempomp ontluchten ging merkwaardig snel! en hij is echt goed hard!

Hier weer foto's: (doe er je voordeel mee)

Groeten! Bart

Image

Image

Image

Image

Image


Vanavond maar verder met de treeplanken (moet een beetje relaxed he, voor de vakantie...) en binnen (heel) kort een testrit maken!

Bart
Bart
 
Posts: 238
Joined: Tue May 27, 2008 11:29 pm
Location: Werkplaats.

Postby Bart » Mon Aug 18, 2008 12:49 pm

irmin wrote:Hee knorrepot
je kan bij een remmenspecialist flexibele remslangen in elke lengte laten maken die je wil. En om het extra mooi te doen kan het zelfs met roestvast staal omwonden. Kost wat, maar dan heb je ook echt wat.
Ik heb mijn leiding aan de bak, gaat prima.


En Bart
Volgens mij heeft Arno zo'n gereedschapje om flensjes aan het uiteinde van remleidingen te maken. Dus als het nodig is, laat maar effe weten.


Hey Irmin, thanks voor die laatste tip, dat scheelt als ik de volgende keer remleidingen wil gaan maken mocht het nog nodig zijn.

De remleidingen die er nu in zitten lekken nergens, hebben goede remdruk, en ik heb ze al getest op 80 bar (zoals in het filmpje te zien :P )

Ik heb nog geen manometer op de rempomp gezet, dus weet nog niet hoeveel ik met mn voet kan drukken. Maar 80 bar is VEEL! haha

rvs remleidingen vind ik een beetje overdreven voor m'n bak ;)

Bart
Bart
 
Posts: 238
Joined: Tue May 27, 2008 11:29 pm
Location: Werkplaats.

Postby Harry Huizing » Mon Aug 18, 2008 10:28 pm

hallo , heb je iets voor de remmen nodig

neem dan contact op met C&C Parts , De Voort 5A , 5991 DC

Baarlo 077-4772454

www.ccparts.nl

wanneer je remslangen nodig bent dan word dat naar uw wensen gemaakt

dit is een gecertificeerd bedrijf die deze werkzaamheden mag uitvoeren

de zogenaamde remspecialisten laten daar ook hun parts fabriceren

dus door rechtstreeks van cc parts te betrekken , hoef ik je niet te vertellen dat je dan voordeliger uit bent

de groete
Harry Huizing
 
Posts: 200
Joined: Sat Feb 04, 2006 1:06 am
Location: Groningen

Postby Bart » Wed Aug 20, 2008 5:42 pm

Beter nog hier:

Ik heb een drukmeter (tot 400 bar) direct aangesloten op mn rempomp, dus de echte druk, en niet gegokt met een werkplaats-pers :oops: hahaha

http://nl.youtube.com/watch?v=GFJ-e7lNXT4

Ik heb het vermoeden dat 30 bar al echt hard remt! 100 bar is wat ik druk als ik met m'n 85 kg op het pedaal sta.

En je ziet de remleidingen lopen... :P

Vanaf nu ga ik dagelijks werken aan de bakbrommer (ik heb Vakantie!!), en volgende week donderdag gaat ik als 'maiden trip' meteen naar de high-lands in schotland....

Bart
Bart
 
Posts: 238
Joined: Tue May 27, 2008 11:29 pm
Location: Werkplaats.

Postby Bart » Sun Aug 24, 2008 7:59 pm

Tering, dat ding is HUGE...

Heb net een plaat hout (berkenhout betonplex met anti slip aan de bovenkant) gekocht, van 105 * 205 cm... (zodat dingen van 2 meter, of een deur van 203cm er ook net in past)

Heb nu het frame voor de bak gereed. as well... sick! :shock: (qua gewicht...)

Ik ben 'gewend' motorfietsen te bouwen als cafe racers, allemaal zelf cnc vervaardigde onderdelen, en licht spul... elke kilo gewicht eraf is er weer een...

Kom ik met dit ding even uit op een ander 'embargo' zeg... :twisted:

Hoop dat ik nog heuvel op kom!

Bart
Bart
 
Posts: 238
Joined: Tue May 27, 2008 11:29 pm
Location: Werkplaats.

Postby Bart » Mon Aug 25, 2008 12:49 pm

Zo, gisteren dus het frame voor de bak in elkaar gelast,

En ook nog toegekomen aan het -bedenken, ontwerpen, programmeren EN maken van een geforceerde koeling - ventilator voor op het vliegwiel.

M'n kleine motor past precies in de bak straks! :)
k ga zo weer verder met de kap voor de geforceerde koeling (alu kloppen)
en koppelings/ rem/ gaskabels aanleggen
en beginnen met de electriciteit aanleggen.

Groeten! Bart

Zie foto's:

Image
(er passen er wel twee op vind ik...)

Image

Image

Image
Staat erg stoer zo vind ik! maar een -beeeetje- link voor den vingertjes...
Bart
 
Posts: 238
Joined: Tue May 27, 2008 11:29 pm
Location: Werkplaats.

Postby NIX » Tue Aug 26, 2008 12:16 am

Jemig, de enige billet koelvin voor een plingplongblokje...
NIX
 
Posts: 286
Joined: Mon Feb 11, 2008 4:18 pm

Postby belgobak » Tue Aug 26, 2008 12:52 am

NIX wrote:Jemig, de enige billet koelvin voor een plingplongblokje...


en ook het duurste aan het blok. :wink:

je plaatjes doen me kwijlen,

groeten,pascal
bakbrommer twee in de verrijzenis!!
ciao porter, gemotoriseerd plaatwerk
belgobak
 
Posts: 103
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:51 pm
Location: waregem!

Postby Bart » Tue Aug 26, 2008 4:42 pm

Gotver, je moest de kap eens zien, gisteravond helemaal mee bezig geweest met kloppen, en passen, meten, kloppen, lassen, passen, Heel veel slijpen... etc etc...

Later foto's

Wow voor de zijkanten heb ik mooi hout gekocht. okume 12mm plaat.

*gelukkig toevallig* heeft de toplaag een prachtige rode kleur!

Bart dat, en de electriciteit aanleggen, en GAAN!

ohnee, eerst nog alles behalve het hout mat-zwart schilderen.
Bart
 
Posts: 238
Joined: Tue May 27, 2008 11:29 pm
Location: Werkplaats.

PreviousNext

Return to algemeen

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

cron