Page 1 of 1
AM6 blok geschikt voor dagelijks gebruik?
Posted:
Tue Jul 16, 2013 11:26 pm
by max
Ik ga binnenkort verhuizen naar een plek waar ze wat strenger zijn op cilinder inhoud, dus ik ben aan het kijken naar een alternatief blok.
Op de cross zie ik veel mensen met een AM6 blok rijden en die lijken wel van hun plaats te willen komen, dus ik vroeg me af of die blokjes ook geschikt zijn voor dagelijks gebruik.
Of gaan die dingen erg snel stuk?
Re: AM6 blok geschikt voor dagelijks gebruik?
Posted:
Wed Jul 17, 2013 9:39 am
by tollebom
Heb er zelf geen ervaring mee maar naar ik begrepen heb zijn die blokken redelijk sterk!
Waar verhuis je dan eigenlijk heen als ik vragen mag?
Re: AM6 blok geschikt voor dagelijks gebruik?
Posted:
Wed Jul 17, 2013 6:14 pm
by irmin
Ik denk naar Utrecht hahaha.
AM6 lijkt me prima voor dagelijks gebruik. Ik rijd zelf Honda NSR 50cc 6-bak. Prima te doen. De AM6 blokken zijn wel wat hoogtoeriger ingericht dan de NSR blokken maar dat lijkt me niet zo'n probleem. Probeer of je het blok lekker aan het lopen krijgt met een sigaaruitlaat ofzo, en niet met een expansiepijp. Dat scheelt geluid en eindsnelheid (dan rijdt je ws nog steeds 60 km/u) en maakt de powerband wat breder.
Re: AM6 blok geschikt voor dagelijks gebruik?
Posted:
Wed Jul 17, 2013 9:51 pm
by max
Bedankt voor de snelle reacties!
Dat wordt zoeken naar een blokje dus.
Irmin, dat was inderdaad mijn tweede vraag, hoe krijg je hem stiller. Maar je was me voor
Ik ga naar Amsterdam.
Waar moet ik eigenlijk op letten als ik zo'n blokje koop?
Re: AM6 blok geschikt voor dagelijks gebruik?
Posted:
Wed Jul 17, 2013 10:43 pm
by irmin
Stiller dus metn uiotlaat, maar vooral ook een goed luchtfilter. powerfilteras maken altijd een klereherrie.
Waar moet je op letten bij zo'n blok....... Ik koop het liefst blokken waar de cilinder vanaf is zodat je evt speling op het big-end van de krukas kan voelen. Verder ken ik de specifieke sterke en zwakke punten van die blokken niet. Maar er zijn vast voldoende forums waar je het eea kan vinden.
En neem een grotere radiateur dan standaard bij het blok zit. Koeling is alls.
Re: AM6 blok geschikt voor dagelijks gebruik?
Posted:
Thu Jul 18, 2013 12:23 pm
by tollebom
met 50cc speel je natuurlijk altijd op safe maar onthoudt; als je niet als een mongool rijdt, niet teveel herrie produceert, je bak en je papieren op orde zijn, op let met mensen in je bak en je de wouten op een vriendelijke manier te woord staat, is de kans dat ze je cilinderinhoud gaan checken vrij klein.
ik heb tot nu toe van de steden waar ik heb gewoond (alkmaar / amsterdam / eindhoven) in amsterdam het minste problemen met de politie ondervonden. er zijn redelijk wat bakken in het straatbeeld te bekennen, waardoor niet elke agent denkt dat je op een omgekeerde gemotoriseerde aanhangwagen o.i.d. rijdt...
Re: AM6 blok geschikt voor dagelijks gebruik?
Posted:
Thu Jul 18, 2013 3:12 pm
by irmin
Hier in utrecht zijn van mijn bak en die van sjakie de kentekenpapieren ingenomen vanwege meer dan 50cc 4-takt blok. Uiteindelijk weer terug na montage 50cc blok, maar waat een gedoe.
En met 50cc AM6 heb je meer pk's dan een 85cc 4-takt blok....... het is allemaal erg krom maarja.
Re: AM6 blok geschikt voor dagelijks gebruik?
Posted:
Tue Jul 23, 2013 9:23 am
by max
Ik was van de week even bij de lokale brommer/scooter boer en die hadden het over verschillende merken AM6 blokken. Derby, Senda, Minarelli en nog wat, daar zat volgens hun onderling veel verschil in.
Wat weten jullie hier van? is er een origineel en replicas net als met Honda? wat zijn de wat betere merken?
Re: AM6 blok geschikt voor dagelijks gebruik?
Posted:
Mon Aug 12, 2013 8:00 pm
by zundaap
je hebt eigenlijk maar 3 verschillende blokken, derbi, minarelli am6 en cpi
derbi blokken en eigenlijk het beste want die hebben betere versnellingsbakken en koppelingen, helaas zijn ze ook meteen een stuk duurder
minareli am6 is dan makkelijker en je kan er gewoon alles voor krijgen en zijn ook volop tekoop
cpi blokken (oa van een gilera gsm) zijn heel goedkoop maar het is ook niks, en daarbij zijn er bijna geen onderdelen voor de krijgen