by Xenomobile » Thu Jun 14, 2007 10:47 am
Kliko en ik hebben er net een tripje van 3500 km op zitten, wij hadden bij ons:
Een compleet reserveblok (beetje overdreven in jouw geval)
Onstekingsdelen (condensator, contactpuntjes, bobine)
Jerrycan en mengolie (erg noodzakelijk en onmisbaar)
gebruikelijke gereedschappen
ijzerdraad, touw, spijkerband (klompenband), boutjes, moertjes, tie- wraps, kroonsteentjes.
Reserve lampen
Reserve wiel en/of nwe binnenband en evt. krik (want met bagage je bak op zijn kant is ook niet alles.) & pomp!!
Stukje ketting en extra tussenschakeltje.
Rem-, koppeling- en gaskabels met schroefnippels.
Zuigerveren.
Bougie.
Stukje benzineslang.
Motorolie
Goeie gedetaileerde kaarten, er is niets zo vervelend als over grote provinciale wegen te moeten rijden.....
Groene kaart en helm mocht je het buitenland in willen.
Helm is trouwens erg prettig als het een dag regent.
Handschoenen en regenkleding.
Bewijs dat je geen helm op hoeft.
Etc.
Het is altijd handig om iemand te kunnen bellen die onderdelen op kan sturen naar waar je zit, dan hoef je niet zoveel mee te nemen. Maar goed, dit zijn zo wat punten om aan te denken.
Mocht je de oversteek met de boot naar de eilanden willen maken, zet je bak dan om de hoek bij de kassa en loop naar binnen, meld bij de kassa dat je met een brommer bent. Ze hebben nl. een heel duur tarief voor bakbrommers, maar dat weet bijna niemand op die boot. Als je met een brommerkaartje aankomt laten ze je er gewoon op en dat scheelt heel veel geld!!! Heb ik al 2 keer zo gedaan.
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.