Hoi mensen,
Ik heb een poos geleden een Apollo Bakbrommer gekocht. (gelukkig al met nl brommerkenteken)
okee, het is niet meer dan het frame, 3-bladige bladveren, dafodul (?) fuseekogels. gelukkig zonder al teveel spelingen e.d.
Ik ga ermee op vakantie in september. uiteraard komt er een 4takt blokje onder. Dan maar een 125-je, dan trekt ie het in schotland heuvelop ook nog met de bagage en alles. (wil niet hard gaan, maar beetje rustig touren met wat meer cc is des te relaxder!)
Plan is om een tent-constructie te maken door een tentframe makkelijk op te kunnen zetten, na uitklappen van een dubbele 'deksel' (dit zijn dan ook meteen twee slaapplaatsen.) a la vouwwagen.
Alle verbouwingen zal ik hier in een soort van fotoreportage neerkwakken (althans. in mn photo-bucket map, doorgelinkt)
Dat vind ik wel leuk om te doen.
Eerste gekke plan: kijken of 't mogelijk is om er een cardanaandrijving op te bouwen. met het blokje dus 'dwars' in het frame.
-Waarom cardan? onderhoudsarm, goedkoop (ik koop gewoon een van een sloopmotor) en vaak al voorzien van een gietwiel van een motor, dus lekker stevig in de zijdelingse richting.
Groeten! Bart