Golf 1 remmen op een Apollo

voor je verhalen enzo ....

Golf 1 remmen op een Apollo

Postby Brommert » Sun Dec 14, 2008 6:30 pm

Ok, een aantal mensen hebben mij gevraagd wat foto'tjes te maken van de bevestiging van mijn remmen. Dus hier zijn ze:

Image

Image

Ik heb de assen van de fusees vlak geslepen met de voorkant van de fusee. Daarna gaten afgetekent, geboord en M10 draad in getapt. Een Golf 1 achter astap heeft 4 gaten, 2 die ver van elkaar zitten en 2 die wat dichter bij elkaar zitten. De gaten die het verste van elkaar zitten is de bovenkant. Dat gat heb ik midden door de oude apollo as geboord. Daarna heb ik de onderste 2 geboord en getapt.

Je ziet dus dat ik maar 3 van de originele 4 gaten heb gebruikt. Maar, ik geloof wel dat dat stevig zat is. 1 van de 2 bovenste gaten zit "achter" de apollo fusee. Door deze manier van bevestigen is de as wat lager komen staan (de bak dus hoger), dus heb ik wat meer grond speling. Verder is de as ook wat verder naar achter gekomen, dus wat meer naloop, wat in mijn beleving een stuk beter rijd/stuurt en de recht uit stabiliteit ten goede komt.

Ook heb ik voor de zekerheid nog borgmoeren op de bouten gedraaid ter voorkoming van los trillen ed.

Vragen, stel ze gerust, ik zal ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Image
Brommert
 
Posts: 114
Joined: Sat Jun 09, 2007 3:55 pm
Location: Tilburg

Postby knorrepot » Sun Dec 14, 2008 11:28 pm

Ziet er simpel en doeltreffend uit! Ik zie alleen maar twee bouten door het fusee, die ene die er achter zit, waar draagt die dan op?
knorrepot
 
Posts: 335
Joined: Thu Feb 07, 2008 10:03 pm
Location: Zaandam

Postby Brommert » Mon Dec 15, 2008 12:09 am

Er zitten 3 bouten door de fusee, alleen kan je 1 bout niet zien. Die zit naast de onderste bout achter de fusee kogel. Er zijn dus 3 van de originele 4 gaten van de as tap gebruikt voor het bevestigen van de as tap tegen de fusee. Die achterste bout draagt nergens op, die zit er alleen om de ankerplaat tegen de fusee te bevestigen.

In mijn ogen zou dat stevig zat moeten zijn aangezien een bakbrommer een stuk minder weegt dan een auto, en een stuk minder hard gaat. Verder heb ik hem na de ombouw ook redelijk mishandelt, zo hard over een drempel knallen dat je met 3 wielen los van de grond komt, over een braak liggend terrein crossen en meer van dat soort ongein, en er is niks verbogen of gebroken.

Nu alleen nog een hoofdrem cilinder bevestiging laten lassen, aangezien ik zelf geen las apparaat heb.

Het boren door de oude assen van de fusee stukken was trouwens wel een lastig karwei, schijnbaar zijn die vrij hard. En ik heb dus tijdens het boren de boor 2 keer opnieuw moeten slijpen. Terwijl ik toch boorde met een kolomboor op lage snelheid en met voldoende koel/snij olie.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Image
Brommert
 
Posts: 114
Joined: Sat Jun 09, 2007 3:55 pm
Location: Tilburg

Postby knorrepot » Mon Dec 15, 2008 9:22 pm

Ja die as is van stevig spul, ik heb ze los geslepen en helemaal verwijderd.

Lijkt me een leuke test, snoeihard over een drempel, zonder remmen...

Denk ook wel dat het stevig is, maar testen is altijd leuk.
knorrepot
 
Posts: 335
Joined: Thu Feb 07, 2008 10:03 pm
Location: Zaandam


Return to algemeen

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests

cron