Ok, een aantal mensen hebben mij gevraagd wat foto'tjes te maken van de bevestiging van mijn remmen. Dus hier zijn ze:
Ik heb de assen van de fusees vlak geslepen met de voorkant van de fusee. Daarna gaten afgetekent, geboord en M10 draad in getapt. Een Golf 1 achter astap heeft 4 gaten, 2 die ver van elkaar zitten en 2 die wat dichter bij elkaar zitten. De gaten die het verste van elkaar zitten is de bovenkant. Dat gat heb ik midden door de oude apollo as geboord. Daarna heb ik de onderste 2 geboord en getapt.
Je ziet dus dat ik maar 3 van de originele 4 gaten heb gebruikt. Maar, ik geloof wel dat dat stevig zat is. 1 van de 2 bovenste gaten zit "achter" de apollo fusee. Door deze manier van bevestigen is de as wat lager komen staan (de bak dus hoger), dus heb ik wat meer grond speling. Verder is de as ook wat verder naar achter gekomen, dus wat meer naloop, wat in mijn beleving een stuk beter rijd/stuurt en de recht uit stabiliteit ten goede komt.
Ook heb ik voor de zekerheid nog borgmoeren op de bouten gedraaid ter voorkoming van los trillen ed.
Vragen, stel ze gerust, ik zal ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.