aangezien jullie toch moeten keuren???

voor je verhalen enzo ....

aangezien jullie toch moeten keuren???

Postby belgobak » Sat Aug 01, 2009 4:10 pm

hi

als jullie naar de rdw moeten, kunnen jullie hem niet onmiddelijk als motorfiets laten keuren??
kun je meteen met een gerust hart een zwaarder blok monteren
of houd het rijbewijs jullie tegen, of gewoon niet mogelijk?

groeten, pascal
bakbrommer twee in de verrijzenis!!
ciao porter, gemotoriseerd plaatwerk
belgobak
 
Posts: 103
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:51 pm
Location: waregem!

Postby irmin » Mon Aug 03, 2009 12:20 pm

Hee Pascal.

Mogelijk gaan Bert en ik dat over een tijdje met z'n oude apollo proberen.
Eerst eens informeren bij de RDW en nog uitvogelen welk motorblok erop komt.

Omkeuren wordt veel gedaan bij klassieke brommers. Nu is het punt een beetje dat van deze klassieke brommers eigenlijk ook altijd een 50 cc motorfietsvariant bestaat. Vandaar dat omkeuren redelijk makkelijk kan. Wat we nog moeten achterhalen is of het ook kan zonder een reeds bestaande motorfietsvariant.
irmin
 
Posts: 471
Joined: Tue May 17, 2005 6:03 pm

Postby belgobak » Sun Sep 06, 2009 9:45 am

hi irmin

bij ons zou het mogelijk zijn,
nl. door te laten keuren als alleenstaand geval
ik probeer hiere en daar wat info te winnen ,
helaas zijn de bevoegde instanties niet echt op de hoogte
meestal is het van , niet mogelijk, heb ik nog nooit geweten
doch het wetboek zegt van wel
ik moet nog de keuringsmeester es praten
vriendelijke mens en is vlakbij
die moet een kaal frame keuren, lassterkte enzo.
dan pas mag ik doordoen met bouwen
en dan afkeuren,
gva spreekt dan van alleenstaand geval
denk dat dit hetzelfde is als in nederland
de weg die je moet afleggen, bedoel ik

groeten, pascal
bakbrommer twee in de verrijzenis!!
ciao porter, gemotoriseerd plaatwerk
belgobak
 
Posts: 103
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:51 pm
Location: waregem!

Postby Brommert » Sun Sep 06, 2009 11:54 pm

Jij bedoeld een zelfbouw keuren, dat kan in NL ook inderdaad.

Maar misschien is het ook wel mogelijk een bestaande Apollo (om) te keuren voor een motor of auto kenteken.

Ik weet dat het mogelijk is een Piaggio MP3 motor scooter (zo'n ding met 2 voorwielen) te keuren voor auto kenteken, dus dan zou je zeggen dat er ook mogelijkheden moeten zijn voor een bakbrommer.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Image
Brommert
 
Posts: 114
Joined: Sat Jun 09, 2007 3:55 pm
Location: Tilburg

Postby NIX » Mon Sep 07, 2009 12:33 pm

Een brommer kan gewoon als motor gekeurd worden als ie:
- oud genoeg is, en dat is sinds 1 mei 1989 of ouder;
- Harder dan 45km/u loopt
- Aan de motorfiets eisen voldoet qua banden en verlichting en toeter.

Heb inmiddels zelf al wat op motoplaat staan dat echt een brommertje was.

Als een bakbrommer echt als een bromfiets wordt beschouwd, kan ongeveer elke Apollo en andere oude bak op motoplaat. Nadeel is wel dat er dan echt helmplicht geldt. Ik heb in Den Haag wel eens een bak met motopaat zien rijden, volgens mij, maar als dat ding allang geleden gekeurd is, dan gold gewoon het regiem van die keurmeerster die dag.
NIX
 
Posts: 286
Joined: Mon Feb 11, 2008 4:18 pm


Return to algemeen

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

cron