Brommer verzekering in de USA

voor je verhalen enzo ....

Brommer verzekering in de USA

Postby luc » Tue Aug 11, 2009 6:48 pm

Omdat De Parade en Oerol van 10 tot 20 september met het New Island Festival op Governors Island in New York staan hebben we afgelopen week met het inladen van de containers tussen de tenten en decors doodleuk mijn bakbrommer in de container geduwt.

Hij gaat mee als Toolboxmotorcarrier en dat is ook wel heel handig op het veld met bouwen enzo. normaal met het bouwen en breken van De Parade word het ding ook altijd goed gebruikt.

De nieuwe poffertjesbakbrommer is ook mee en Harry had al uitgezocht dat het niet mogenlijk was om in nederland een brommer verzekering voor daar te krijgen en bonkie heeft zijn best gedaan maar werd ook van hot naar her gestuurd omdat we dan voor de brommer daar een nieuw kenteken zouden moeten verzorgen.

Maargoed omdat het toch wel heel erg leuk zou zijn om er een beetje mee te kunnen cruisen en omdat ik eigenlijk al bang ben op het eiland problemen ermee te krijgen vroeg ik mij af of er toevalliigggg al eens iemand mee bezig was geweest en mij meer weet te vertellen. over hoe ik aan een verzekering of dergelijke zou kunnen komen

alleen daar niet per ongeluk een amerikaan voor zn klote rijden...

gr Luc 87

van de
(50+, lange dunne bakkenist en viertakt herrie, amsterdam)

http://www.theaterinstituut.nl/nl/theat ... l_new_york
luc

Postby luc » Mon Oct 19, 2009 10:20 pm

Oké nou de bakbrommer is weer geland in nederland en heeft zich enorm nuttig gemaakt in New York, ook al is hij eigenlijk alleen maar op het eiland geweest omdat ik hem niet kon verzekeren. Ik heb wel uitgezocht hoe het dat zou moeten:

K' heb een bezoekje gebracht aan het Motor department in Brooklyn, behoorlijke gaosh waar ik in de rij stond met mensen die op allemaal vervelende manieren hun auto kwijt geraakt waren en ze terug wilde.
(traffic violation)(car impound) shit.
Stond ik daar met mn blanke smoel en theater festival t-shirt over een klassieke brommer uit nederland een verhaal op te hangen. De dames achter de bali zaten hier niet op te wachten.

Na enig aandringen konde ze mij het volgende vertellen.

Ik moest de brommer eerst verzekeren en kon daarna pas een kenteken erop aanvragen.

daarnaast wilde ze:
Bewijs van eigendom
douane papieren
verzekeringspapieren (amerikaanse)
ID
en papieren van de brommer.

Alle papieren moesten officiele engelstalige documenten zijn en dat had ik wel behalve de brommer papieren.

het vertalen hiervan moest ik volgens hun door het consulaat laten doen en daar had ik toen geen tijd meer voor. ik denk dat als ik dat vooraf in nederland had geregeld dat het dan goed was gekomen.

ik hoefde de brommer niet te laten zien!! als de papieren in orde waren zou ik gelijk een kenteken krijgen.

Daarna ben ik naar een verzekeraar in hetzelfde gebouw gegaan die het een vreemd verhaal vonden maar mn bak uiteindelijk wel wilde verzekeren. Voor een 50cc zou dit 250 dollar per jaar zijn en zodra ik zou opzeggen zou ik (250 / 365) x (365- aantal verzekerde dagen) terugkrijgen.

mocht ik meer dan 125cc hebben word het tot 350cc 100 dollar meer, alleen lastig uit leggen bij de motordepartment.

Ik had wel van te voren een internationaal rijbewijs gehaald gewoon bij de anwb en dat koste 12,50. Ik denk dat het met de brommer papieren ook niet heel gek is. autos met dezelfde papieren gaan ook wel eens buiten de EU. Volgens mij is het dus best te doen alleen is het nog niet gelukt dus weet ik ook niet 100% zeker of het nou te doen is
Maar volgende keer kom ik thuis met een Bling bling 1ST.US.BB. plaat.
luc

Return to algemeen