verzekering, "te groot risico"

voor je verhalen enzo ....

verzekering, "te groot risico"

Postby max » Mon Jan 04, 2010 2:02 pm

Ik heb recentelijk een bakbrommer gekocht en die probeer ik (nog steeds) te verzekeren.

Ik heb London en Klaverblad geprobeerd, maar die willen beiden niet!
Eerst dacht ik dat ze hem niet als Old-timer wilden verzekeren, maar ze willen hem helemaal niet verzekeren.

Een te groot risico zeggen ze.

Onzin vind ik, maar wat kan je er aan doen.

Ik heb nu nog een andere maatschappij gekregen van "ons verzekering mannetje" die hem wel moeten verzekeren. Voor hogere premies uiteraard.

Hebben hier meer mensen problemen mee gehad?
Welke maatschappij hebben jullie?
max

Postby Brommert » Mon Jan 04, 2010 3:37 pm

Ik heb er geen problemen mee gehad. Ik heb hem bij Unigarant verzekerd, als oldtimer (voor 30 euro per jaar geloof ik).

Gewoon via een tussen persoon de verzekering afgesloten, en 2 dagen daarna lagen de papieren op de deurmat. Let er wel op dat als je hem als oldtimer wil verzekeren je wel een ander motor voertuig als "dagelijks" vervoer moet hebben, ik heb nog een normale brommer (Honda C50) dus dat was geen probleem. Die zit gewoon in de normale verzekering, maar ik heb ondertussen zoveel schade vrije jaren dat die nog maar 50 euro per jaar kost.

Voor zover ik weet is er geen maatschappij die een oldtimer wil verzekeren zonder dat je een ander motorvoertuig in de normale verzekering hebt.

Ik zit zelf nu wel te kijken naar een andere verzekering omdat ik een auto wil kopen (oldtimer), maar die wil Unigarant niet verzekeren als oldtimer met een brommer als dagelijks vervoer. Maar goed, dat heeft natuurlijk niks met dit topic te maken.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Image
Brommert

Postby max » Mon Jan 04, 2010 3:51 pm

Ik had ook geprobeerd om hem als oldtimer te verzekeren en de bus als dagelijks vervoer. Had ik als tip gekregen van de kerel van wie ik de bakbrommer heb.

Maar dat vloog niet.

Volgens mij heb ik nu ook papieren van unigarant liggen, ik hoop dat die het een beetje snel verwerken.
Ik heb dus geen "gewone" brommer of ander gemotoriseerd voertuig dus ik kan hem niet als oldtimer verzekeren.
max

Postby Giel » Mon Jan 04, 2010 9:10 pm

Ik heb hem als oldtimer bij oriondirect verzekerd en dat zonder ander voertuig op mijn naam.

grt
Giel

Postby bert » Mon Jan 04, 2010 9:22 pm

Hoi Max,
Ik heb hetzelfde probleem gehad als jij. Ik ben na een hoop gezoek uitgekomen bij meneer Tjaarda uit Lunteren. Die deed nergens moeilijk over. Ik heb hem toen wel verteld dat ik nog ergens een oud brommertje als eerste vervoer had. Dus...
Dit is zijn nummer 0318487073. Succes!
bert

Postby Brommert » Tue Jan 05, 2010 11:00 am

Giel wrote:Ik heb hem als oldtimer bij oriondirect verzekerd en dat zonder ander voertuig op mijn naam.

grt

En wat staat er in de polis voorwaarden?

Ik heb namelijk de ervaring dat bij bijvoorbeeld online afsluiten of een wat minder oplettende tussenpersoon, de oldtimer verzekering gewoon is af te sluiten zonder eerste voertuig. Maar als je dan de polis voorwaarden gaat lezen staat daar dan duidelijk dat je een ander motor voertuig moet hebben voor je dagelijks vervoer. Wat de verzekeraar op het moment van schade doet als je een oldtimer verzekering hebt zonder eerste voertuig weet ik niet, ik heb zelf het risico niet durven nemen.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Image
Brommert

Postby mano » Tue Jan 05, 2010 11:39 am

Ik heb mijn bak verzekerd bij hageman assurantien, en deze doen dat niet meer en hebben het overgezet naar Ribbens.

Brommert wrote:Ik zit zelf nu wel te kijken naar een andere verzekering omdat ik een auto wil kopen (oldtimer), maar die wil Unigarant niet verzekeren als oldtimer met een brommer als dagelijks vervoer.

Ik verzeker mijn autos bij klassiektotaal.nl
mano

Postby Xenomobile » Tue Jan 05, 2010 1:40 pm

Firma budding in Echteld is ook een prima maatschappij, met ook nog eens aantrekkelijke verzamelpolissen...
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
Xenomobile

Postby steckelfisch » Tue Jan 05, 2010 2:12 pm

Unive.

Op het moment dat ik het kenteken binnen had heb ik de telefoon gepakt, en in 5 minuten de verzekering rond gemaakt.

Er werd wel even wat door gevraagd ove de nieuw waarde, maar daar
heb ik wat omheen geteut.

Rond de 35 euro per jaar.
steckelfisch

Postby Reinier » Tue Jan 05, 2010 3:22 pm

ja ik zit bij unigarant.
unigarant.nl kan je premie berekenen en alles.
voor mij kost het 120 euro per jaar, maar die van mij is ook nog geen oldtimer en... ik ben 19, dus dan is het een stuk duurder dan iemand van laten we zeggen, 50 jaar oud.
die betaal dan nog 30 euro ofzo, echt belachelijk maarja...

hangt ook vanaf waar je woont etc.
http://www.unigarant.nl/UnigarantWebsite/Verzekeringen/Verzekeringen/Bromfiets/

hier kan je je premie berekenen en vervolgens wordt je doorverwezen naar een tussenpersoon bij jou in de buurt.
-Reinier-
Reinier

Next

Return to algemeen