inbeslagname kentekenpapieren door politie

voor je verhalen enzo ....

inbeslagname kentekenpapieren door politie

Postby Lukart » Wed Jun 23, 2010 9:38 pm

Ik reed zondag door Vught en ik werd staande gehouden zonder helm, toen ik dit weerlegde gingen we even naar het bureau om dit te checken alwaar ik keihard afgezeken werd door 5 agenten over de staat, de originaliteit en de veiligheid van mijn bak.
Tevens kreeg ik mijn papieren niet terug omdat het geen origineel blok was en hij zou niet veilig zijn.Ik heb een batavus met zundapp blok, tevens zou de bedrading niet vast genoeg zitten en ik moet maar naar de R.D.W om dit op te lossen.
Heeft er iemand hier ervaring mee of weet iemand wat voor een soort keuring ik moet krijgen en of dit wettelijk mag, iemand zomaar van de weg plukken als je de regels niet snapt en vervolgens de papieren afpakken omdat je als agent het voertuig niet veilig lijkt terwijl hij gewoon kenteken heeft en verzekering!?
Lukart

Postby NIX » Wed Jun 23, 2010 11:57 pm

NIX

Postby irmin » Thu Jun 24, 2010 12:42 pm

Mij is verteld door een keurmeester van de RDW Nieuwegein en een leidinggevende agent van scooterteam utrecht (Schaverijstraat) dat de wisselingen van blokken die in het verleden zijn gedaan geen enkel probleem zijn.

Je brommer moet in goede/betrouwbare staat zijn om de weg op te mogen. Net als een auto. Dat is niet vreemd. De discussie is natuurlijk: wat vind jij veilig en wat vindt de wet veilig.
Als een agent de veiligheid in twijfel trekt kan de brommer meegenomen worden voor technisch onderzoek. Maar bij mijn weten doet de politie dat zelf (bijvoorbeeld bij ons op de schaverijstraat). Zo ging dat bij mij tenminste. Ik kreeg toen een boete voor uitstekende scherpe delen: ik reed met alleen een bakframe zonder bak erin (dom natuurlijk) en het ontbreken van een bel.
En over dat afzeiken bij inname: dat doen ze blijkbaar standaard en is een van de nare karaktertrekken van agenten. Ik werd zo ongeveer verrot gescholden dat ik met een omgebouwde aanhanger (origineel apollloframe, maarja daar had de agent nog nooit van gehoord) de weg op ging. Toen ik twee wken later m'n brommer weer terug kreeg stond de agent behoorlijk op z'n neus te kijken. Maar excuses: hoor maar. Echt superonbeleefd zijn die lui.

Ik heb 1 keer excuses gehad van een agent: toen reed ik,lekker op m'n c50 over een landweg. Opeens wordt ik door een politieauto gewoon omver gereden: brommer in de berm, ik schuivend over het asfalt. Ik deed niets fout gaf de agent later toe, maar hij had de indruk dat ik wegvluchtte.......... toen kon er een matig sorrietje vanaf.
irmin

Postby mano » Thu Jun 24, 2010 8:49 pm

Gelukkig werden er bij het NBBK in Zeist alleen maar boetes uitgedeeld, en geen brommers in beslag genomen. :lol:
mano

Postby Bart » Fri Jun 25, 2010 9:44 am

Nou, het topic is er wel geschikt voor...

Rijd ik vanmorgen lekker naar m'n werk op m'n bakkie,

Na te zijn geparkeerd, en al binnen was stopt er een auto, agent (in burger, blijkbaar aan zijn kaartje) stapt uit en zeikt over dat ik maar aan het stunten ben met m'n bak Ik reed even links op 2 wielen, en toen even rechts op 2 wielen. klein stukje. en 'zo hard de bocht om vlieg daar'
En hij het helemaal zat is bla bla..
Ik snap echt niet waar ik nou 'de bocht om vlieg' Misschien dat hij niet doorheeft dat ik, als ik even opsta, over de bosjes in de binnenbocht kan kijken, zie dat er niks aan komt, waar hij met z'n auto problemen heeft qua zicht.
Als ie me nog 1 keer ziet stunten neemt hij 'm in beslag 'bla bla bla'

Ik denk dat ie een kutnacht gehad heeft.... Of het gebrek aan dat soort nachten misschien.

Maargoed, als de bak daardoor in beslag genomen wordt, werkt dat dan anders dan met een TO?
Ik vind het maar subjectief. 'stunten' my ass!
Bart

Return to algemeen