banden opsnijden?

voor je verhalen enzo ....

banden opsnijden?

Postby knorrepot » Tue Oct 26, 2010 6:06 pm

In februari ga ik de Amsterdam Dakar challenge rijden, en hoewel dit niets met bakbrommers te maken heeft (ik ga helaas met een auto) was ik toch benieuwd of iemand mij zou kunnen helpen met het opsnijden van de banden. Om de auto's voor het goede doel dwars door de sahara te sturen, lijkt het me fijn om wat meer profiel te hebben, zodat de banden minder dichtslibben met zand.

Ik heb weleens bakbrommers met opgesneden voorbanden gezien, en vroeg me zodoende af of iemand dus zo'n apparaatje heeft en me zou kunnen helpen?
Ben
knorrepot

Postby NIX » Tue Oct 26, 2010 8:46 pm

Truckbanden worden vaak opgesneden is het enige wat ik weet.
NIX

Postby Michiel » Wed Oct 27, 2010 9:31 am

Ik leen weleens een apparaat om banden op te snijden, in feite is het niets anders dan een dun stukje ijzer wat heet word door er stroom doorheen te sturen. Denk dat dit ook redelijk makkelijk zelf te realiseren is, door bijvoorbeeld een opzetstuk te maken op een soldeerbout.

Het is trouwens een pleuris werk waar je best lang aan bezig bent :wink:
Michiel

Postby knorrepot » Wed Oct 27, 2010 5:07 pm

ja, ik wel eens iemand zien zwoegen op een setje autobanden, maar volgens mij is het in dit geval de moeite waard. Ik vraag me af of een soldeerbout heet genoeg word/blijft als je zo door dat dikke (koude) rubber heen drukt. Als iemand zo'n apparaatje te leen heeft, zou ik graag een avondje (of een paar avondjes) zelf gaan zwoegen en zweten.
Ben
knorrepot

Postby mano » Wed Oct 27, 2010 8:17 pm

niet gewoon een paar banden scoren met meer profiel?

wat voor auto word het?
mano

Postby knorrepot » Thu Oct 28, 2010 4:29 pm

we gaan met drie peugeot's 405 break diesels. Rijden daar ook veel. En een stapeltje reserve banden, die ik graag wil opsnijden (9stuks) Mag allemaal net niks kosten, dus zou leuk zijn als het met vooral tijd investeren lukt, maar voor gering bedrag (of sponsoring!) is andere oplossing ook goed natuurlijk.
Ben
knorrepot

Return to algemeen