Laatste aankoop

voor je verhalen enzo ....

Laatste aankoop

Postby NIX » Tue Nov 01, 2011 7:21 pm

Deze:

Image

Image

Huisman (volgens mij) met zuignappblokje. Lijkt compleet en een soort van origineel. Ontbrekend spul zit in de bak.

Moet nog een kenteken op.
NIX

Re: Laatste aankoop

Postby Vinz » Wed Nov 02, 2011 9:04 pm

Netjes, nummer hoeveel is dit? :D
Het leven is niets zonder brombakfiets
Vinz

Postby NIX » Thu Nov 03, 2011 12:59 am

Qua bakken nummer 2. Qua zwenkbakken nummer 1.

Aan de ophanging te zien is het zundappblokje niet standaard, dus daar zal tzt wel een 4T blokje voor in de plaats komen.
NIX

Postby NIX » Sun Nov 13, 2011 12:35 am

Ben er even mee aan de gang geweest. Wiellager links is versleten, rechts is helemaal dood. Sommige spaken moeten wat strakker, dus ik ben ze aan het losmaken, wat redelijk lukt. Rem heb ik al nagekeken en ligt klaar voor montage zodra ik nieuwe lagers heb. Carb en tank zijn schoongemaakt, spruitstuk gevlakt, kabels gemonteerd gesmeerd en afgesteld, manette soepel gemaakt, remstang in vorm gebogen, zelf nieuwe kettingspanners gemaakt, een FS1 pijpje verbouwd, voorste bloksteun wat uitgevijld en blokje vastgezet, ander voortandwiel gemonteerd en ketting op maat gemaakt en zolang een RD sterwiel erin gehangen en werkend gemaakt. Morgen eens proberen een rondje te rijden.

Image

Image

Image

Windkapje en dergelijke zit er ook weer terug op.
NIX

Postby NIX » Tue Nov 15, 2011 4:50 pm

Image

Image

Heb er inmiddels en paar rondjes op zitten. Achterwiel staat er wat scheef in, dus enig richtwerk is helaas noodzaak.
NIX

Postby zundaap » Tue Nov 15, 2011 10:38 pm

als je een beetje gewicht vóór in je bak legt (bvb een paar stoeptegels) kun je gewoon de bak loslaten en blijf i gewoon rechtdoor gaan
zundaap

Return to algemeen