Hey
Ik ben zelf CWO erkend zeilinstructeur en heb mijn CWO 4 ook op zak, verder zeil ik al me hele leven zowat.
Dus ik heb zeil-technisch gezien nogal de nodige expertise onder de hand, dat scheelt een hoop!
Uiteraard wordt het zeil niet statisch!
Ik zit me te orienteren nu, en ik wil een demontabel surf-zeil gaan gebruiken welke ik dus eenvoudig op de bak kan monteren en demonteren.
Maar inderdaad, omkiepen blijft een risico, gebeurt met de blokarts ook genoeg. Dat is juist de lol, dat je de grenzen op kan zoeken
De meeste ontwerpen zijn ook driewielers, en toen dacht ik... he..
dat kan ik ook xD
Alleen heb ik dan ook een motor voor als er ff geen wind is of als ik weer bovenwinds wil komen hehe...
Ik wil gaan mikken op rond de 7 m2, gezien het best wel een gevaarte is wat je vooruit moet zien te krijgen (200 kg drooggewicht, ter vergelijking: blokart: 25 kg)
Ik wil eerst even voor een redelijke prijs dus een surfmast en surfzeil op de kop tikken.
Als dit te duur wordt ga ik denk ik zelf een mast maken, deze demontabel op me bak zetten (uiteraard met de juiste verstaging)
en met een stel oude zeilen de bakbrommer optuigen...
Maar nu weer aan de studie! want kwijlen op marktplaats is echt slecht voor me... haha xD