Tips en advies gevraagd

Ik zoek een ...

Tips en advies gevraagd

Postby Marijn » Sat May 27, 2006 9:27 pm

Beste collega bakbrommer liefhebbers en andere lezers,

Ik beschik sinds een tijdje over een bakbrommer met een apollo gazelle frame en een zundapp achterwerk. Motorisch rijdt hij goed alleen om de een of andere vage reden lekt mijn carburateur opeens hevig. Verder zit ik opeens met een andere lijst mankementen.

Om een lang verhaal kort te maken. Ik ben op zoek naar collega bakbrommer liefhebbers in amsterdam en omgeving die mij kunnen helpen met hun tips en advies bij het bouwen van een solide BB.

Ik denk hierbij aan adresjes voor betaalbare onderdelen en construktie tips. Het mooiste zou zijn als ik samen met andere fanaten ergens in een rommelschuur(werkplaats) aan mijn brompie kon sleutelen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

mvg. Marijn uit Amsterdam
Bakbrommers zijn een feest, mits ze niet van ellende uit elkaar vallen. Conclusie: treat them well and they won't let you down.
Marijn

Postby Panoramix » Sat May 27, 2006 9:37 pm

Carburateur schoonmaken en kijken naar de vlotterwerking .
Panoramix

carburateur

Postby Marijn » Sun May 28, 2006 1:50 pm

Ik heb m' laatst nog grondig schoongemaakt alleen dat hielp niet. Hij lekt erger dan ooit tevoren en het lekken komt uit een soort messingkleurig
buisje dat daarvoor bedoeld lijkt te zijn? aan de onderkant van mijn bing.
Bakbrommers zijn een feest, mits ze niet van ellende uit elkaar vallen. Conclusie: treat them well and they won't let you down.
Marijn

Postby Amro » Sun May 28, 2006 2:56 pm

Dat is een soort overloop. Het lijkt er op dat je vlotter niet meer drijft en daarom de benzine toevoer niet meer afsluit als er genoeg benzine in de vlotterkamer zit.

Vlotter vervangen of laten hard solderen. Je kunt natuurlijk ook een nieuwe carb. er op zetten.
Amro
Site Admin

Return to Gezocht