Gazelle Apollo, regio ZO Drenthe

Ik zoek een ...

Re: Gazelle Apollo, regio ZO Drenthe

Postby Xenomobile » Mon Oct 01, 2012 10:06 pm

Ook ik zie dit niet goed gaan zo, die Tomos automaat kan je sowieso vergeten, die komt hier niet een een viaduct op en krijgt te weinig koeling, de replica honda is beter, maar krijgt zeker ook niet genoeg koeling, daar moet minstens een oliekoeler bij en liefst zelf een geforceerde koeling op gekutseld wil je hier een berg mee nemen. Maar dan moet je ook meteen wat meer dan 50cc monteren anders wordt het best vaak lopen naar boven (of slepen) ik spreek uit ervaring.
Als je echt comfortabel en betrouwbaar wilt rijden en op 50 cc wilt blijven zou ik voor een modern 50cc Derbi of Honda , watergekoeld blok gaan. Die radiateur kan je altijd wel ergens kwijt en dan weet je in elk geval zeker dat het daar niet fout gaat.
Daarnaast kan je deze blokken met 6 versnellingen krijgen (Derbi standaard), dan weet je zeker dat je boven komt. En onderdelen zijn nog gewoon te krijgen (voor Derbi zeker, voor de NSR wordt het al weer wat ingewikkelder....)
De bak zelf lijkt mij een prima reisgenoot, erg comfortabel, al heb ik op een bakbrommer nog nooit last van zadelpijn gehad....
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
Xenomobile

Postby bert » Mon Oct 01, 2012 10:51 pm

Ik zou niet teveel tijd steken in het zoeken naar de perfecte bakbrommer, die is namelijk niet te koop, die zal je zelf moeten bouwen/aanpassen naar je eigen eisen/wensen. Het is dan ook zonde om voor veel geld een "perfecte" bak te kopen, terwijl de kans groot is dat je er binnen afzienbare weer een hoop geld en tijd in moet steken om 'm echt goed te krijgen. De beide bakken bijvoorbeeld die je op je fotos laat zien, zijn ook nog lang niet af, iig niet voor het maken van lange reizen naar het buitenland. ( van beide bakken zijn achterwiel, blok en achtervering verre van optimaal) Wellicht ben je beter af met een compleet frame of een goedkopere bak, dan heb je wat meer financiele ruimte om er wat goeds van te maken. Op dit forum zijn genoeg mensen die ervaring hebben met het rijden van lange afstanden naar het buitenland, met wat tips kun je een heel eind komen.
bert

Postby steckelfisch » Mon Oct 01, 2012 11:51 pm

Eens met Bert.

met als bijkomend voordeel dat je onderweg zelf dingen kan fixen.
Zelf geprutst, is goed geleerd. (meestal dan)
Gert-Jan (1010)
steckelfisch

Postby Red Indy » Tue Oct 02, 2012 8:32 am

Dank allen voor de gedegen antwoorden.
Inderdaad heb ik zelf weinig ervaring met sleutelen en nul komma nul ervaring met bakbrommers.
Daar ligt dus nog heel wat te doen voordat ik volgend jaar onderweg ben.

Ik was nog vergeten te melden dat de vraagprijs bij 1400 ligt.
Te hoog voor mij als ik alleen de bak kan gebruiken en dan naar een andere motor opzoek moet.

Dus hoogst waarschijnlijk staat deze morgen weer op MP.

Ik blijf nog even zoekende.

RI.
Red Indy

Postby max » Tue Oct 02, 2012 2:57 pm

Op het 4takt-forum is iemand die C90 blokken aanbiedt, misschien is dit wat voor je.
Of gewoon drie 125cc bami blokken meenemen. Oliekoeler er op, eventueel een ventilator ervoor om koeling te forceren.
max

Postby miel » Sat Feb 02, 2013 12:25 am

Heb nog eentje te koop, Helemaal inorde gemaakt zo wel motorisch al de rest, alle onderdelen gekocht bij cliquo. Motor helemaal geresiveerd. Als op foto vast gelegd van toen tot nu.
miel

Postby Reinier » Tue Feb 05, 2013 12:54 am

Niet zo haten op china jongens, mijn lifan heeft me van en naar italie gebracht, over de alpen zonder problemen!
oliekoelertje erop en gaan!

125cc

ook chinese merken hebben gradaties, naar mijn ervaring is lifan prima spul.
onthoud alleen wel: als t blok 140 euro kost en geen merk heeft, is de kwaliteit ook naar 140 euro ;-)
-Reinier-
Reinier

Previous

Return to Gezocht