Page 1 of 2

carterhelft 70cc bami

PostPosted: Mon Feb 02, 2009 11:35 pm
by knorrepot
mijn 70cc bamiblokje van "hongyuan" is gescheurd. Ben denk iets te lang doorgereden terwijl de ophangbouten losgetrild waren. Ik zoek nu het linker carterdeel dat de ophangpunten bezit, en ook de bevestiging van de startmotor, die bovenop het blok zit.

Heb je zo'n carterdeel voor me, of weet je een leuke andere oplossing, dan hoor ik het graag,

Ben

PostPosted: Tue Feb 03, 2009 12:30 am
by Bart
Ik zal eens neuzen, volgens mij heb ik wat met startmotor ('k heb nog wel sowiezo wat startmotors liggen)

Bart

PostPosted: Sat Feb 07, 2009 1:01 am
by belgobak
hi

ik heb nog een 70cc onderblok met een kapotte krukas
t'is een automaat met e start langsboven
charters lijken hetzelfde, behalve het neutraalcontact kan er niet op
anders zie ik niet meteen een verschil,
en t'is een koppel, krijg je makkelijker oliedicht :wink:
pakkingen heb ik ook

greets pascal

PostPosted: Wed Feb 18, 2009 6:55 am
by knorrepot
ben benieuwd of dat past, mijnes is gewoon sckakelen. Zal eens nadenken en puzzelen enzo als ik terug ben, zit nu in Cambodia, vandaar. Blokjes liggen hier trouwens voor het oprapen, er rollen hier in de verschillende voertuigjes gemiddeld 20 blokjes (honda/lifan/merkloos) per minuut door de straat. Maar er zijn genoeg handeltjes in in Nederland, dat geeft maar concurrentie.

Veel bakbrommers gezien ook. meestal met lifan, 125 ofzo. allemaal zwenkbak. en alleen een achterremmetje...

Maar weet iemand of je het alu van je carter ook kan dichtsmeren als er een scheurtje in zit? Natuurlijk moet eerst de oorzaak aangepakt worden, maar ik zal ook meer ophangpunten gaan benutten. Is daar een olie- en warmtebestendig, aan alu hechtend, smeerspulletje voor? lassen lijkt me ook weer zijn nadelen hebben?

PostPosted: Wed Feb 18, 2009 2:42 pm
by NIX
Er is kneedbaar aluminium. Maar echte scheuren door spanning moet je lassen. Dat kneedbare spul gebruik he voor gaten die erin gestoten zijn of uitgebroken stukjes of weggesleten plekken te vullen.

Dat Bami alu scheurt sneller dan ori Honda alu. Draden strip je ook snel van die bamiballen.

PostPosted: Wed Feb 18, 2009 2:45 pm
by belgobak
hi

een bami ontstekingsdeksel knip ik in model, met een schoonmoeder
moet je es met honda alu proberen,!?
is dat infeite wel alu van die bami's of zamac met extra alu??
maar als je blok goed vast zit, zou je dit niet mogen tegekomen

greetz

PostPosted: Fri Feb 27, 2009 12:10 pm
by knorrepot
Denk dat het wel kan als ik het blok met meer punten vastzet dan nu het geval is, dan is de spanning eraf, dan kan ik wel smeren denk ik.

( nog steeds amazed over de hoeveelheid viertaktzooi wat hier rondpruttelt in Azie. Volgende week naar china, ben benieuwd)

PostPosted: Fri Mar 13, 2009 11:04 am
by Henk
trek in je handbagage een hondablok mee dan;) of zijn die blokken te zwaar?

PostPosted: Wed Mar 25, 2009 11:16 am
by knorrepot
zo, ben terug.

Origineel honda is daar ook gewoon duurder. Jammer maar helaas. Scheur in blok zit er nog, olie ligt inmiddels allemaal op straat. Tijd om te klussen.

Zal even op zoek moeten naar dat kneedbaar aluminium. Waar haal je dat? Hoe zetten jullie de honda en bamiblokken vast? welke ophangpunten benutten jullie? Zit eraan te denken om ook de 4 boutgaten aan de onderkant (voor stepjes) te benutten.

PostPosted: Wed Mar 25, 2009 11:22 am
by belgobak
hi

bij de nieuwe dirt's gebruiken ze de onderste 4, steppenbalk
en de achterste, omdat ie altijd langsboven scheurt bij jump's
heelgemakkelijk te doen en je voorkomt een hoop trillingen mee
en zo bengelt je blok ook niet meer

greetz