Page 1 of 2
50 cc honda 4-takt

Posted:
Tue Mar 23, 2010 9:30 pm
by knorrepot
In oktober heb ik in Friesland (rondje Ijselmeer) bij volle snelheid per ongeluk de bak in zijn 1 getrapt, vond ie niet leuk. Toch nog een half jaar met wat bijgeluiden hier en daar door kunnen rijden, maar nu dan toch een probleem, de bak zit vast. Een paar mooie klappen, ketting eraf, er weer opgelegd, nog wat gekletter en geklap, vast. Ik vrees dat ik dan maar gelijk over moet stappen op mijn plan B, dat al een tijdje op stapel lag; een Honda 4-takt 50 cc. Heeft iemand toevallig een mooie (of minder mooie) liggen?

Posted:
Wed Mar 24, 2010 9:08 pm
by Jos asd.
in amsterdam bij Jaap /Honda, op een boot tel.020-4184383
reviseerd honda blokken en las t ook ophanging in bakbrmmrframe.bij aanvraag.

Posted:
Wed Mar 24, 2010 9:26 pm
by mano
je hebt de liggende cylinders (SS, C, etc) en de staande cylinders (CB, CY)
in de liggende cylinders heb je de C is een 3 bak semi-automaat en de SS is een 4 bak met normale koppeling. volgens mij kun je hier ook versnellingen toevoegen. maar misschien handig voor jezelf te bedenken welke je het liefste wil.
De staande cylinders zijn lastiger te krijgen (en ook onderdelen daarvoor) maar passen wel makkelijker in het frame. 4 bak, normale koppeling.
er staat nog een anderhalve CB blok op marktplaats. misschien is dat wel interessant.

Posted:
Thu Mar 25, 2010 11:34 am
by irmin
Het leuke van zo'n CB blok is dat je er een MT 5-bak of een 6-bak van een NSR in zou kunnen proppen (met wat aanpassingen).
Ik heb het zelf nooit gedaan, maar dat weet ik van een kerel hier in utrecht die dat doet.
Koppeling zit op de versnellingsbak i.p.v. op de krukas. In potentie zijn de CB blokken beter op te voeren. In de praktijk is er voor de liggende cilinders meer spul voor handen.

Posted:
Fri Mar 26, 2010 8:13 pm
by Vinz
Hoi,
Wat zijn de ervaringen met een semi automaat? Ik heb nu een orgineel honda 70cc semi 3 bak liggen. Zijn er erg veel nadelen/voordelen aan semi?
Mijn gevoel zegt dat ik een met koppeling wil maar dat is alleen maar omdat ik met koppeling gewend ben.

Posted:
Fri Mar 26, 2010 10:55 pm
by Reinier
het rijd vooral erg makkelijk, net als een volautomaat hoef je niet te koppelen,
het grote voordeel t.o.v. een volautomaat is dat je wel je versnelling, en dus je koppel kan kiezen, waardoor je ook bergen e.d. op kan komen.
verder is het zo dat je koppelt met je gas, je haalt t gas eraf als je opschakelt(van1 naar 2) en het gas een beetje erop als je neerschakelt(van 2 naar 1). ik vind dat persoonlijk wel fijn rijden, maar het maakt niet veel uit t.o.v. volledig handgeschakeld, ander belangrijk voordeel is dat je in elke versnelling hem stationair kan laten draaien, door de centrifugaalkoppeling.
je motor zal dus niet afslaan.

Posted:
Sat Mar 27, 2010 3:54 pm
by steckelfisch
Ik heb ook een semi-automaat. Het rijdt prima vindt ik.
Bij het crossen zal het wel een nadeel ziin (is mij verteld), maar
dat ga ik als het mee zit tijdens de komende paas op de ADM
uitzoeken

Posted:
Sat Mar 27, 2010 6:38 pm
by Vinz
Naja ik heb mijn bakbrommer ook niet voor het crossen, is uiteraard wel leuk

Misschien toch maar er onder gooien


Posted:
Wed Apr 14, 2010 11:06 am
by irmin
steckelfisch wrote:Ik heb ook een semi-automaat. Het rijdt prima vindt ik.
Bij het crossen zal het wel een nadeel ziin (is mij verteld), maar
dat ga ik als het mee zit tijdens de komende paas op de ADM
uitzoeken
De semi-automaat lijkt mij juist prettig bij crossen. Als je opeens stilstaat ontkoppelt-ie vanzelf i.pv. dat-ie afslaat. is handig met je bak uit de blub duwen.
Bij een 4-bak zitten vaak de versnellingen wat dichter op elkaar, dat is een voordeel, maar dat ligt niet aan de koppelingf.

Posted:
Wed Apr 14, 2010 12:06 pm
by steckelfisch
Ik heb nu dus wat cross ervaring opgedaan op de ADM paascross,
en het is mij uitstekend bevallen.