Page 1 of 2

Gazelle Apollo, regio ZO Drenthe

PostPosted: Wed Sep 26, 2012 7:11 pm
by Red Indy

Re: Gazelle Apollo, regio ZO Drenthe

PostPosted: Thu Sep 27, 2012 10:01 am
by max
Wat is je budget?
Hoe ver verbeund mag hij zijn?

Re: Gazelle Apollo, regio ZO Drenthe

PostPosted: Mon Oct 01, 2012 9:59 am
by Red Indy
Hij hoeft niet perfect op een Apollo te lijken.
Maar hij moet het goed doen.
Ik wil er lange afstanden mee af kunnen leggen, Hongarije, Bulgarije, Turkije, Griekenland etc.
Een tocht die meerdere maanden in beslag gaat nemen en waarvan de start gepland staat voor voorjaar 2013.
Dus motortje moet capaciteit hebben om dat aan te kunnen.
Voor een goed exemplaar met krachtige motor heb ik een budget tot 1500 euro.
Voor een in perfecte staat verkerend model met alles erop en er aan, zoiets als http://imageshack.us/photo/my-images/211/23hqfz4.jpg/ kan ik tot 2000+ gaan.
Ik heb er een op het oog die ik vandaag ga bekijken en een proefrit maken.
Die ziet er zo uit: http://imageshack.us/photo/my-images/84/bakkiegn.jpg/
Heeft een 4 takt Puch motor. Lijkt zeer geschikt voor lange afstanden.
Gaat rond de 1250,-- kosten.
Wat mij direct opviel bij deze is dat de wieltjes bijna in het midden van de bak staan terwijl ik vaak zie dat de wielen veel verder naar voren staan onder de bak. Zou dat wat uitmaken voor de stabiliteit?
Ik zal daar later op terugkomen.

R.I.

Re: Gazelle Apollo, regio ZO Drenthe

PostPosted: Mon Oct 01, 2012 10:55 am
by Amro
Die laatste lijkt me zeer comfortabel op de lange afstand. Daar heeft Bert overgeschreven:

Re: Van Marktplaats interressante bakbrommer foto's

Postby bert ยป 21 Jun 2012 12:59 am
Die apollo is hier in Utrecht op de Lange Rozendaal bij de smid gebouwd. Moest er toevallig even wat halen toen hij ermee bezig was. Bijzonder apparaat. Zat toen een Tomos automaat blokje onder...

bert

Posts: 75
Joined: 12 Apr 2007 11:25 am



Ik verwacht dat de wielbasis gewoon hetzelfde is maar dat de bak wat meer naar voren is geschoven voor de gewijzigde stuurinrichting. Mooie plannen, we horen dat graag :D

Re: Gazelle Apollo, regio ZO Drenthe

PostPosted: Mon Oct 01, 2012 6:38 pm
by Reinier
Dat vind ik echt een prachtig ding!
geniet ervan!

Re: Gazelle Apollo, regio ZO Drenthe

PostPosted: Mon Oct 01, 2012 7:31 pm
by tollebom
als dit mechanisch en motorisch goed werkt zou ik geen moment twijfelen! fijne troon, dak boven je kop en viertakt!

Re: Gazelle Apollo, regio ZO Drenthe

PostPosted: Mon Oct 01, 2012 8:42 pm
by Red Indy
Helaas had ik me vergist wat het motortje betreft.
Dit bleek een replica Japanner te zijn.
Het voornoemde Tomos blok was er nog wel bij en zou er zo weer onder kunnen.
Hij liep wel goed maar maakte een enorme peut lawaai, absoluut te veel.
Maar nu heb ik het dus ook niet zo op replica japanners hoewel dit wel een 4 takt is, wat voor lange afstanden dan weer voordeliger zou zijn.
Maar ja, een replica nog wel, als het een Honda was zou het misschien nog kunnen......
Bekijk even wat pics:
http://imageshack.us/photo/my-images/802/img7566v.jpg/
Klik op next rechts boven om de volgende te zien.

Wat vinden jullie?

RI.

Re: Gazelle Apollo, regio ZO Drenthe

PostPosted: Mon Oct 01, 2012 9:25 pm
by irmin
Brommer: leuk. Ziet er comfortabel uit.

Blok: klote. Vooral omdat ik er geen enkel vertrouwen in heb dat er genoeg koeling is.

Re: Gazelle Apollo, regio ZO Drenthe

PostPosted: Mon Oct 01, 2012 9:28 pm
by Amro
Mijn mening ? Als het blok je niet zint een ander er onder hangen. Je hebt het budget en deze bak is uniek. Ik weet het,ik heb de afgelopen jaren erg weinig bak gereden maar daarvoor erg veel. En zadelpijn is definitly een issue bij een standaard bak... Je rijd niet voor niks een paar kilometer op je knie:en zittend door het franse platteland... 4takt 80 of 90cc daar kom je de hongaarse hoogvlakte wel mee op en het is zuinig.

Re: Gazelle Apollo, regio ZO Drenthe

PostPosted: Mon Oct 01, 2012 9:56 pm
by tollebom
zit die zetel trouwens daadwerkelijk comfortabel? heb je vaker bak gereden en/of kun je vergelijken met andere bakken?
& hoe zijn de achterveren? origineel (dubbel en doorgaans keihard) of ook aangepast?
overstap op andere (zachtere) achterveren kwam mijn rijgenot & daarmee minder zadel- en rugpijn op lange afstanden zeer ten goede!!
wat irmin zegt is wel een puntje maar daar zijn (binnen dit forum alleen al) volgens mij zat oplossingen voor.
ben je zelf een beetje een sleutelaar?