Originelen gezocht.

Ik zoek een ...

Originelen gezocht.

Postby elfenstein » Fri Jan 25, 2013 1:05 pm

Voor een nieuw project zoek ik de originele remtrommels/assen van een apollo/ HMC707. Ruilen met een set golf 1 achterwielremtrommels is het mooist, die zaten erbij maar ik vind ze te zwaar. Ze zijn compleet met remschoenen en handremsysteem *beetje roestig*
Als er iemand nog een originele achterbrug heeft die niet ingekort/verbeund is wil ik die ook graag, ding wat erbij zit is half doormidden. Motorsteuntjes maken niet uit, die zaag ik er toch af als de brug zelf maar intact is.

Ik hoop dat iemand nog wat van die ouwe zooi heeft ergens,
Groeten Elfje
elfenstein

Re: Originelen gezocht.

Postby Reinier » Sun Jan 27, 2013 9:31 pm

Hey

een as kan ik je niet aan helpen,
ik heb nog wel oude remschoenen en remtrommels liggen van voor mijn conversie naar schijfremmen.
lagers e.d. heb ik als het goed is ook nog.

ligtbij me ouders, ik zal ff kijken wat het precies allemaal is wat ik nog heb

groetjes
-Reinier-
Reinier

Postby knorrepot » Mon Jan 28, 2013 9:05 pm

Die asjes heb ik, ik heb ze uit mijn fuseestuk geslepen, dus je zou ze er weer in kunnen lassen. Eventueel heb ik lagers en trommels er ook bij, geen remschoenen.
Ben
knorrepot

Postby elfenstein » Wed Jan 30, 2013 4:48 pm

Dag heren, bedankt voor de snelle reacties!
Heer knorrepot, kan ik met u afspreken om de geboden waar te bezichtigen? Heb je dan ook interesse in die golf remmerij?
Heer Reinier, als je zou willen kijken wat je allemaal nog hebt, heel graag.
Die oude remmen zijn helemaal zo slecht nog niet als je ze goed opknapt, en veel compacter en lichter als autowielen. De onderdelen zijn alleen moeilijk te vinden, als ik maar wist waar dezelfde trommels nog meer in gebruikt werden, iets als aanhangers bv. Wat er nu het dichtste bij in de buurt komt zijn remtrommels van microcars, chatenet, arola,ligier... dat werk. Als ik een sloopas van zo'n ding vind ga ik dat proberen. De remschoenen kan je trouwens prima vervangen door kreidler schoenen, zelfde diameter trommel en spotgoedkoop nieuw te vinden. Maatje van me is onwetend een hoop geld kwijtgeraakt aan een remservice die op zijn imitatie-kreidler remschoenen nieuwe voeringen bakte....omdat ze zo zeldzaam waren, dacht hij. Als je dat met de ori zwaarstalen schoenen doet ok, maar die zijn geklonken dus kan je zelf.
Alvast bedankt en met de hartelijke fotogroeten,
DSC_0719 (700x525).jpg

Elfje
elfenstein

Return to Gezocht