Gazelle Apollo

Ik heb hier een verbeterde/aangepaste Gazelle Apollo staan. Bij aanschaf had deze Apollo geen bak, blok, achterbrug en achterwiel. Dus ik heb hem voorzien van een bak gemaakt van een aanhanger, met nieuw hout. De standaard remmen zijn vervangen door een hydraulisch systeem met Golf 1 achter rem trommels en een Kever hoofd remcilinder, dit remt veel beter dan de standaard remmetjes. Ook zitten er grotere wielen op, en is de naloop aangepast, wat een rustiger stuurgedrag oplevert. Verder is er een zelfbouw achterbrug op gekomen.
Het frame en achterbrug zijn aangepast voor een Honda (of imitatie) 4takt blok. En er zit een Suzuki GS550 achterwiel in, dit is steviger dan het originele achterwiel, en op deze tandwiel drager is heel makkelijk een Honda MB/MT achter tandwiel pas te maken. De elektra is door mijzelf opnieuw aangelegd en alles is netjes weg gewerkt in een af te sluiten munitie kistje. Geen schakelaars op het stuur, het licht gaat aan als je het blok start, de installatie heeft wel een spanning regelaar, en een accu (voor de claxon).
(Credits voor de achter brug en blok ophanging voor Bart Beekhuizen)
Er zijn nog wel wat afwerk puntjes, de achter rem is nog niet aangesloten, maar de voor remmen remmen meer als voldoende. De claxon moet nog aangesloten worden, dus schakelaar op het stuur monteren en aansluiten op het relais, en de claxon aansluiten op de reeds aanwezige bedrading. Uiteraard is de bakbrommer goed rijdend, en start altijd perfect, en rijd erg fijn. Het blokje is een Loncin (imitatie) maar loopt erg goed, het is een semi automaat, er zit een wel een originele Mitsuba ontsteking op. Ook is het blokje voorzien van een olie koeler.
Verder zit er een reserve voor en achterwiel bij.
Uiteraard heeft ie een kenteken, en is ie als oldtimer te verzekeren. Groter, beter, stoerder en goedkoper dan zo'n nieuwe cargobee, en een stuk zwaarder te beladen.
Met pijn in mijn hart doe ik de bakbrommer weg, maar ik heb helaas te weinig tijd en zin om het project af te maken. Ook gebruik ik hem te weinig, dus ik heb liever dat ie naar iemand gaat die hem gaat gebruiken waar die voor gemaakt is.
Mijn vraagprijs is 1500 euro, ben je het er niet mee eens, doe dan een bod.
Wat plaatjes:

Het frame en achterbrug zijn aangepast voor een Honda (of imitatie) 4takt blok. En er zit een Suzuki GS550 achterwiel in, dit is steviger dan het originele achterwiel, en op deze tandwiel drager is heel makkelijk een Honda MB/MT achter tandwiel pas te maken. De elektra is door mijzelf opnieuw aangelegd en alles is netjes weg gewerkt in een af te sluiten munitie kistje. Geen schakelaars op het stuur, het licht gaat aan als je het blok start, de installatie heeft wel een spanning regelaar, en een accu (voor de claxon).
(Credits voor de achter brug en blok ophanging voor Bart Beekhuizen)
Er zijn nog wel wat afwerk puntjes, de achter rem is nog niet aangesloten, maar de voor remmen remmen meer als voldoende. De claxon moet nog aangesloten worden, dus schakelaar op het stuur monteren en aansluiten op het relais, en de claxon aansluiten op de reeds aanwezige bedrading. Uiteraard is de bakbrommer goed rijdend, en start altijd perfect, en rijd erg fijn. Het blokje is een Loncin (imitatie) maar loopt erg goed, het is een semi automaat, er zit een wel een originele Mitsuba ontsteking op. Ook is het blokje voorzien van een olie koeler.
Verder zit er een reserve voor en achterwiel bij.
Uiteraard heeft ie een kenteken, en is ie als oldtimer te verzekeren. Groter, beter, stoerder en goedkoper dan zo'n nieuwe cargobee, en een stuk zwaarder te beladen.
Met pijn in mijn hart doe ik de bakbrommer weg, maar ik heb helaas te weinig tijd en zin om het project af te maken. Ook gebruik ik hem te weinig, dus ik heb liever dat ie naar iemand gaat die hem gaat gebruiken waar die voor gemaakt is.
Mijn vraagprijs is 1500 euro, ben je het er niet mee eens, doe dan een bod.
Wat plaatjes:




