mano wrote:Kan de politie geen rollerbank meenemen volgende keer?
helaas hebben we die niet in ons "korps"
Ik bespeur de volgende zaken (uit bovenstaande posts en eigen ervaring)
- er zijn teveel deelnemers
- de snelheid ligt te hoog / te ver uit elkaar
- er rijden te onervaren mensen mee
Dit alles samen levert gevaarlijke situaties op, verkleint de verantwoordelijkheid die rijders binnen de groep t.o.v. elkaar nemen, waardoor er regels nodig worden, en maakt het organiseren (te) complex.
OF de NBBK gaat heel anders vorm gegeven worden ("professioneler") OF er moet een constructie gevonden worden om het aantal deelnemers in te perken. Ik zou dat eerste niet graag zien en de mensen die het organiseren ook niet, voor zover ik dat begrepen heb.
Wat je ook beslist: het lever altijd gezeik op. Ik snap het idee van de kwalificaties goed. maar wie organiseert die kwalificatieraces dan? Behalve het evenement dat vanuit Rotterdam georganiseerd is en een toertocht Groningen, is er niets dat echt jaarlijks terug keert. Dat zijn twee dingen, waarvan ook niet zeker is dat ze elk jaar zijn. En je zal maar net pech hebben met je werk/dienstenrooster dat precies dan valt (waardoor ik bijvoorbeeld dit jaar niet in Groningen was).
Organisatietechnisch denk ik dat het teveel van het goede is om de activiteiten m.b.t. het NBBK uit te breiden.
Een snelheidstest vooraf vergt ook weer meer organisatie, terwijl er juist minder organisatie en gedoe gewenst is.
Als ik erover nadenk, dan kom ik toch weer uit bij de cc beperking.
Mensen die niet handig genoeg zijn om een dik viertaktblok om te sleutelen naar een brommerblok ben je dan kwijt. Klinkt lullig, maar dat is het altijd om mensen uit te sluiten.