Nogmaals ik denk dat door het succes en de grootte van de NBBK het steeds moeilijker wordt om de boel te gehapstukken. Organisatorisch en wat betreft verantwoording nemen (en dat doen die jongens) wordt het gewoon te groot en te snel.
Ik weet niet of je de snelheid en het betere vakmanschap op gebied van brommer/meer dan brommers moet of kan beperken. Dat lijkt me achteruitgang. We worden gewoon beter, ook de 50cc snel. Dus een snelheidsbeperking lijkt me kul.
Voorrondes betekent alleen maar meer werk en dat was juist het probleem. Door het grote aantal deelnemers komen we al tijd tekort. Dus als dat je voorstel is: maak een plan. Vertel hoe, wat en wanneer je de voorrondes wil organiseren. Het is namelijk heel makkelijk om te zeggen dat dat een goed idee is. Maar... wie organiseert het? Maak het concreet. Dan kunnen de organisatoren er wat mee. Anders roep je alleen maar wat. Dus heb je een terrein? Heb je een datum? Heb je accomodatie (86 bakken)? Denk niet alleen na over hoe het moet, maar ook hoe je het kan realiseren.
Ik vind dat lastig, dus moeten we werken aan veiligheid, wat volgens mij betekent dat je deelnamecriteria moet maken zonder dat dat meer werk oplevert voor de organisatie. Kentekens verplicht is een deelnemerscriterium dat niks vergt van de organisatie. En al die wannabee fraudeerders... nou joepie.... Kan de orgisatie niks aan doen. Maar dat valt ze uiteindelijk ook niet te verwijten.
Wat betreft dubbele wedstrijdprogrammas:
Deelnemen aan de wedstrijdcommissie en deelnemen aan de wedstrijd is nu al nauwelijks mogelijk gezien het wedstrijdprogramma.Daarom zijn we al blij met de mensen die we hebben.
Het wedstrijdprogramma is op dit moment (86 bakken) zo vol dat als je in de wedstrijdcommissie of zelfs baancommissie zit nauwelijks tijd hebt om aan je bak te sleutelen. Ik heb het zelf aan den lijve ondervonden. Ik ben vanuit Groningen naar Zeist gereden. Bij de poort stopte mijn bak. Mijn bakkenist heeft alles uit de kast getrokken, maar het is niet gelukt. En ik had geen tijd te helpen. Zwaar kut. Dus nogmaals wie biedt:
bakbrommers@gmail.com voor alle vrijwilligers. Talk is free, doing means volunteering!
Wat mij betreft zijn de zogenaamde eendagsvliegen niet het probleem. Ik weet namelijk niet wat mensen met hun bakbrommer doen buiten de evenementen. Soms moet ik werken en kan ik niet naar een cross of een meeting. En als we gaan, dan gaan we met onze eigen bak nr 14. Maar ik rijd de NBBK op de bak van mijn broer: nr 49,9. Met die bak doe ik nooit mee aan evenementen. Dus ik doe misschien wel mee aan evenementen, maar niet onder mijn eigen nummer. Daarnaast heb ik wel verscheidene bakbrommervakanties gedaan. Met de bak naar de Pyreneeen of Polen. Ben ik dat jaar dat ik niet naar de Rotterdam cross ging opeens een eendagsvlieg? Subjectief criterium in mijn ogen.
De uursrace wordt genoemd als enige stuikelpunt. Maar dat is niet waar. De individuele onderdelen, zoals de behendigheidsrace en de verrassingsrace, die wel essentieel zijn, nemen heel veel tijd in beslag, naarmate er meer bakbrommers mee doen. Organisatorisch is dat ook een item. En twee onderdelen tegelijk zoals eerder vernoemd, vereist een tweede wedstrijdleidingsteam. Zie hierboven. Kom maar op vrijwilligers!
Dus al die mensen die zeggen dat ze best willen meehelpen, meld je alsjeblieft offieel aan. Via de bakbrommermailinglist met telefoonnummer, meld ik je aan bij de brozem. De bakbrommermailinglist is geen organisator, alleen een doorgeefluik, deze discussie is overigens alleen op het forum. Ik geef meningen hierover gemaild naar de mailinglist niet door! Maar als je je opgeeft, weet wel dat dat brommertijd kost!
Wat de val-dood-verklaring betreft: dat kan aardig lijken, maar ik weet niet in hoeverre dat stand houd in een rechtszaal. Het lijkt me dat dat afhangt van de rechter. Het is in elk geval geen officieel document. Zeker zolang de inschrijver zonder opgave van paspoort of rijbewijs of enig ander document voor rijder en bakkenist kan tekenen. Flauwe kul, dus.
Nogmaals: ik ben niet tegen de 50+. Ik vind de diversiteit in brommers/50+ geweldig. Wat mij betreft is er geen beperking in CC of zelfbouwbakken. Maar als minimaal criterium vind ik een kenteken cruciaal. Zeker qua legaliteit. En dus minder problemen met de (locale) overheid, die elk jaar komt opdraven en vragen stelt over hoe lang, brandveiligheid, EHBO en kritisch kijkt naar alle bakken die er zijn.
Gelukkig heb ik vrij tijdens de Rotterdam Cross. Weer niet onder mijn eigen nummer, maar met de bak van mijn man. Heb er zin an.
Groet, Jozefine