Afschaffen 50+ ???

Psssttt ...

Afschaffen 50+ ???

Postby PhiPhi » Thu Sep 02, 2010 11:12 pm

NBBK'ers in de 50+ klasse... Wat ik nu hoorde.

De 50+ gaat weg... In de toekomst is alleen 50cc toegestaan tijdens NBBK.

Wat ik denk? Gelul... Gebruik een BROMMERBLOK onder je bakbrommer. Als je daar een grotere cilinder op zet moet je zelf weten. Dat deed men toen, dat doet men nu. Maar een MOTORFIETSBLOK onder de bak zou je kunnen afschaffen... Kan ik zelf ook de zooi om gaan bouwen. Geen problemen mee, maar 50cc rijden? Dat heb ik nog nooit gedaan op een bakbrommer...
PhiPhi

Postby Io » Fri Sep 03, 2010 10:00 am

ze zaten daar vorig jaar ook al over te zeiken en toen is besloten dat dat niet ging gebeuren.

mochten ze daar nu van terugkomen zijn wat mij betreft de nbbk's dood en agelopen.

en dit komt van iemand die altijd 50cc heeft gereden ;)
Io

Postby irmin » Fri Sep 03, 2010 10:25 am

O? Wie heeft dat besloten dan?

Maargoed, mocht het zo zijn: iedereen heeft het recht z'n eigen kampioenschappen te organiseren.
irmin

Postby Amro » Fri Sep 03, 2010 1:45 pm

Haha, staat niet voor nix in de roddels ;)
Maar persoonlijk vin'k wel dat er een beperking op de 50+ mag komen. Toen we/men begonnen met de NBBK was de 50+ klasse bedoeld voor de mensen die meer dan een (snelle) 50 cilinder hadden gemonteerd.

Toen ik voor het eerst meedeed met m'n KS80 blok met een immi-110cc cilinder erop waren een hoop deelnemers best pissig. Gelukkig voor hun ben ik nie'zo'n coureur... een hoop cc's betekent nog niet dat je gaat winnen :)

Anyway, wat de doorslag gaf voor mijn deelname toen was het feit dat ik m'n bak ook dagelijks zo gebruikte. Wat ik van een hoop 50+ racebakken niet kan zeggen, zeker die met meer dan 125 cc. Ik vind al een tijdje dat daar best de grens mag komen te liggen.

En wat Irmin zegt klopt natuurlijk ook, iedereen kan een kampioenschap organiseren, desnoods ook een MBBK.
If 42 is the question. What's the answer?
Amro
Site Admin

Postby 101peters » Sat Sep 04, 2010 1:58 am

Alleen brommerblokken, met je ziet maar hoeveel cc cilinder erop.
Alleen bakken met kenteken.
Alleen eigenbouw motorbakken.
Alleen 50 cc's.
enz. enz.
Ach, het zijn toch gewoon allemaal verschillende klasses van de symmetrische driewielers.
Ik herinner me diverse omgebouwde achteruitrijdende bakken. Geef dat ook een klasse, en bijbehorende prijs. Hoe meer klasses, hoe meer prijzen, hoe meer winnaars! En laten we het verder, zoveel als veilig mogelijk, bij elkaar houden.

Dikke kans dat de volgende NBBK-lokatie pas de echte beperkingen/indelingen afdwingt. Of het moet de maasvlakte worden, dan wordt de enige klasse-indeling Met snorkel of Zonder snorkel op je luchtfilter.

Komend weekend zijn de Mini Kampioenschappen in Zeist, de NBabyK zeg maar.
Daar gaat het ook niet om vermogen/beperking, het gaat om de lol, ondanks dat er toch ook (min of meer ;) aan veiligheid wordt gedacht.
Kom ze aanmoedigen als je tijd en zin hebt!

En als je denkt: Hé jij was toch van die poll http://bbf.tuig.nl/viewtopic.php?t=701 ?
Klopt, 386 keer gezien, waarvan 12 mensen een mening hebben...
(De poll staat tot 10 juni 2011 online.)
101peters

Postby PhiPhi » Tue Sep 14, 2010 12:25 pm

101peters wrote:Komend weekend zijn de Mini Kampioenschappen in Zeist, de NBabyK zeg maar.
Daar gaat het ook niet om vermogen/beperking, het gaat om de lol, ondanks dat er toch ook (min of meer ;) aan veiligheid wordt gedacht.
Kom ze aanmoedigen als je tijd en zin hebt!

Een detail waar aan voorbij gegaan wordt is dat de NBBK is geëvalueerd tot een groot en druk bezocht spektakel. De NbabyK was geweldig gezellig, maar het is onmogelijk te vergelijken met het NBBK. In het topic "Hoe dan" staat dit heel goed omschreven.

Om niet meer door te hoeven roddelen maar om over structurele oplossingen te gaan praten kan dit topic dicht. Denk echter na over een oplossing!

Nogmaals: HIER VERDER
La propriété, c'est le vol!
PhiPhi

Return to roddelzzz