Bakbromfiets restauratie:)

Post hier je links

Postby Reinier » Fri Feb 05, 2010 3:25 pm

hier passen in principe alle 4 gaats wielen op,
ook de oude bakbrommer wieltjes, volgens mij is dat een standaart.
10 cm is de afstand kruislings in ieder geval.
Goede kans dat er dus ook andere wielen op passen; maar dit bevalt me wel en ik heb inmiddels wel genoeg poen uitgegeven :-P

en de remcilinder die lekt naar mijn weten niet, anders zou ik het reservoir wel regelmatig moeten bijvullen, en tot dusver is het niveau nog steeds hetzelfde.
-Reinier-
Reinier

Postby knorrepot » Sun Feb 07, 2010 9:03 pm

nou, er zit nogal wat verschil tussen de verschillende merken wielen met vier gaten, maar mazzel als je wat vind/gevonden hebt dat past.
Ben
knorrepot

Postby Reinier » Sun Feb 07, 2010 9:22 pm

dat zal best kunnen, deze heeft in ieder geval 10 cm tussen de gaten, kruislings gemeten, net zoals de oude vertrouwde apollo wieltjes ;)
-Reinier-
Reinier

Postby irmin » Tue Feb 09, 2010 12:09 pm

steek 100 is best wel standaard.
irmin

Postby Reinier » Tue Mar 29, 2011 5:22 pm

Lees net dit oude topic door en deze post viel me wel op:

Vinz wrote:ik zou zelf ook de hele achterkant vernieuwen, iedergeval herstellen, zeker als je er nog mee naar de rdw moet.

Kuch had ik maar geluisterd xD ik heb dat later alsnog gedaan(vorige zomer nadat het frame doormidden was gebroken wat de vorige eigenaar had gemaakt).
Maar alles wat die gast heeft aangeraakt is inmiddels wel een keer stuk gegaan, kortom ik heb toen alles wat hij heeft aangeraakt verwijdert en er een nieuw, sterke en dikke achterkant op gemaakt,
Fotoossss:

voor:
Image

Image

Na het "instorten" in zeist(gelukkig daar pas, was op terugweg van limburg)
Image
Moet er wel bijzeggen dat ik hier al 2 liggers had weggeslepen

Na:

Image
Image
Het moge duidelijk zijn dat deze foto's van tijdens het proces zijn, sommige lassen zijn nog niet afgelast en bepaalde delen ontbreken nog.

Image

Wat me opviel is dat na deze operatie hij naar me gevoel strakker reed en hij is sindsdien eigenlijk niet meer stuk gegaan (1 x versleten tandwiel, kan gebeuren)
Ik heb dikwandig (4 of 5 mm, weet niet meer zeker) staal gebruikt,
ik geloof dat het profiel 10 bij 10 was, weet ik alleen ook niet meer zeker, tijdje terug :P

linkje naar album:
https://picasaweb.google.com/reinier.holst/NieuwFrame?feat=directlink
-Reinier-
Reinier

Postby Bart » Sun Apr 17, 2011 12:53 pm

Gheh,

Ja da's beter hè, dikke kokers.

ik heb mijn bak helemaal van dikke kokers (niet zo dikwandig, hoeft niet als de 'diameter' maar groot is) in elkaar gelast.

Wat zijn verdere bouw-plannen?
Bart

Postby Reinier » Mon Apr 18, 2011 4:59 pm

Heey

ja veel beter, sindsdien niet meer stukgegaan ook(ook wel fijn, met de gedachte dat ik van de zomer 800 km naar berlijn heen en terug wil doen)

Voorlopig geen bouw plannen, heb me uitlaatsteun wel laatst verandert, voor de nieuwe fluisteruitlaat(niet te zien op het plaatje) en om de speling tussen het wiel en de uitlaatsteun wat te vergroten.
dit is goed gelukt,

Misschien dat ik ooit nog eens een nieuwe achterbrug ga maken, maar.. dat moet ik nog even afwachten, deze doet het an sich prima namelijk..!(hier en daar alleen wat "slordig")

Wat ik wel ergens in de komende weken ga doen, is me bak(hout) opnieuw in de verf zetten, hier en daar is de lak daar toch beschadigd door gebruik(fietsen vervoeren etc.) en ik wil die kap nu met een wat duurdere rode verf spuiten. ook me dashbord wil ik herontwerpen en een nieuwe voor maken.

Verder misschien elektra bij me stuur wat meer wegwerken op een nette manier, maar dat komt allemaal wel.
-Reinier-
Reinier

Postby Reinier » Mon Apr 25, 2011 7:49 pm

Image

Image

Bij de poffertjeskraam in Laren (en ja ze waren lekker :-p)
-Reinier-
Reinier

Re: Bakbromfiets restauratie:)

Postby Reinier » Sat Mar 15, 2014 11:14 pm

Image

Eerste zomerdagen!
-Reinier-
Reinier

Previous

Return to Foto's/Filmpjes