Van wrak naar bak

Post hier je links

Van wrak naar bak

Postby Pannekoek » Fri May 10, 2013 8:20 pm

Ik heb de eerste stap gezet om het wrak dat ik vorige maand kocht om te toveren tot een bak. Voor mij best wel een avontuur aangezien ik er niet echt verstand van heb. Maar aan de andere kant, als de bak volgend jaar lente af is (dat is het doel) denk ik dat de driewieler wel aardig heb leren kennen. Zeker met wat tips en hulp hier en daar moet het helemaal goed gaan komen.
Heb nu de bakbrommer helemaal gestript, het frame kaal geschuurd en een laagje roestomvormer erop gespoten. Morgen de tweede laag omvormer erop en dan van de week 2 lager primer, drie lagen lak en dan kleurloos tectyl erop.
De week erna het blok (110 cc lifan semi automaat) uit elkaar peuteren en weer in elkaar zetten samen met iemand die er wel verstand van heeft. daarna is het tijd om in paniek te raken omdat de boodschappenlijst nog zo lang is :)

Ik heb een paar foto's op Facebook staan (openbaar, zodat jullie ze ook kunnen bekijken):
Herkent iemand de brommer trouwens?

Image
Image
Image
Image
Image
Pannekoek

Re: Van wrak naar bak

Postby knorrepot » Mon May 13, 2013 8:14 pm

Gefeliciteerd met je nieuwe hobby!

Laat je het frame zoals hij nu is of maak je hem weer origineel, of ga je er zelf nog wat spectaculairs van maken?

Succes
Ben
knorrepot

Postby Mike » Mon May 13, 2013 9:41 pm

Ben benieuwd! Zeker leuk als je foto's blijft posten van de vorderingen. In Zaanstad deze zomer ook een paar verse bakbrommers erbij waarschijnlijk @knorrepot! Keuringsklaar en restauraties etc etc
ImageApollo - Zaanstad
Mike

Postby knorrepot » Mon May 13, 2013 10:33 pm

klinkt goed! ben benieuwd
Ben
knorrepot

Postby Reinier » Mon May 13, 2013 10:53 pm

Hopelijk heb je de mazzel dat met die steuntjes niet over het framenummer is gelast zoals de vorige eigenaar/beunhaas bij mij had gedaan ;-)

Scheelt je een hoop gezeur met de polizei :-p
-Reinier-
Reinier

Postby Mike » Tue May 14, 2013 9:25 pm

Ok das inderdaad flink balen! zit hij niet net voor de onderste bevestiging van je stuurpen? net voor die "U" die op de balk zit. zeker de moeite waard om even je verf daar weg te halen en diep te zoeken., scheelt nieuw nummer inslaan!
ImageApollo - Zaanstad
Mike

Postby Pannekoek » Tue May 21, 2013 9:59 am

Ik heb het VIN niet kunnen vinden, maar neem aan dat de RDW die er niet zomaar opnieuw in mept aangezien het frame een paar modificaties heeft ondergaan. Het frame is volgens mij iets korter dan een Apollo normaal gesproken is. Op de papieren staat trouwens alleen maar Gazelle en geen typenummer, is dat normaal?

Inmiddels zitten de eerste lagen lak op het frame, wilde 'm groen/wit/groen spuiten, maar in het witte deel vielen alle kleine deukjes enzo wel heel erg op, dus ik ga toch voor helemaal groen... Zal vanmiddag een foto van de tussenstand posten (en ook een linkje naar het album, want de foto's komen er hier maar half op ofzo!?)

Ik heb ook een 50cc 5bak aangeboden gekregen, moet wel beetje opgelapt worden, maar ik denk dat ik die er op ga zetten. Wil voorkomen dat de politie heel veel zin heeft om het VIN te gaan zoeken omdat er een 110cc onder hangt.
Pannekoek

Postby Pannekoek » Tue May 21, 2013 11:25 am

Op de tweede foto is de huidige stand van zaken te zien. Dat wit vind ik dus geen succes, dus daar ga ik nog een keer met groen overheen, misschien dat ik het mooi laat overlopen in een andere kleur groen.

Image

Image
Pannekoek

Postby Pannekoek » Tue May 21, 2013 11:27 am

Oja, de link naar het album voor als je de hele foto's wil zien:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 075&type=3
Pannekoek

Postby knorrepot » Tue May 21, 2013 5:50 pm

50cc 5 bak klinkt goed!
Ben