ff voor iedereen: m'n bak rijdt weer
hij is niet zo geworden als op de bovenstaande foto's. het zadel en de tank zijn eraf gegaan omdat de tank na het wegschuren van de lak lek bleek te zijn.
. en het zadel sloot niet echt mooi aan.
nu heb ik m'n oude tank weer gepakt, een lange RD50MX duoseat erachter gezet.
voorremmen remmen kneiterhard, maar zijn goed te doseren, echt heel fijn
gas en koppeling heb ik nu op 1 hand, gewoon zo'n oud puch/ vespa hendeltje gepakt en vlak naast het zadel aan de rechterkant vastgemaakt, zodat ik m'n been er overheen kan zetten. werkt echt
perfect, heb nu een lekkere zithouding en 't ding rijdt voortreffelijk. nu de uitlaat naar achteren zit i p v naar voren, kan m'n blok ook wat meer toeren trekken en heeft het meer vermogen!
wat me tegenvalt is de uiteindelijke starheid van het frame... dit is geen zwenkbak, maar een zwabberbak: de ori buizen die de heer lely gebruikt heeft voor het voorframe zijn niet echt stijf, de achterkant ook niet, waardoor je dus bij hoge snelheden niet met je voeten kunt sturen omdat je jezelf niet in evenwicht kunt houden. hier gaan we nog wat op vinden:
nu eerst 3 motorblokjes reviseren, dan kan ik straks nog ff lekker 40.000 kilometer gaan janken en dan zien we dan wel weer!
dank voor de leuke reacties!