DIT houd me bezig... dikke lely:d

Post hier je links

Postby NIX » Wed Jun 11, 2008 12:46 am

13" wieltjes maken wel dat je niet de hele tijd in elk gat dondert.
NIX

Postby Michiel » Thu Jun 12, 2008 12:08 pm

Mn oude bakkie, wat een verandering.
Remsysteem ziet er goed uit gozer 8), alleen lijkt dat stangetje wat de remcilinder indrukt wat aan de dunnen kant. Alleen die tank en die buddyzit erop vind ik echt geen porum, maarja dat wist je al. Succes met verder bouwen.
Michiel

Postby Henk » Wed Jun 25, 2008 10:21 am

ff voor iedereen: m'n bak rijdt weer :D hij is niet zo geworden als op de bovenstaande foto's. het zadel en de tank zijn eraf gegaan omdat de tank na het wegschuren van de lak lek bleek te zijn. :evil: . en het zadel sloot niet echt mooi aan.

nu heb ik m'n oude tank weer gepakt, een lange RD50MX duoseat erachter gezet.
voorremmen remmen kneiterhard, maar zijn goed te doseren, echt heel fijn :) gas en koppeling heb ik nu op 1 hand, gewoon zo'n oud puch/ vespa hendeltje gepakt en vlak naast het zadel aan de rechterkant vastgemaakt, zodat ik m'n been er overheen kan zetten. werkt echt
perfect, heb nu een lekkere zithouding en 't ding rijdt voortreffelijk. nu de uitlaat naar achteren zit i p v naar voren, kan m'n blok ook wat meer toeren trekken en heeft het meer vermogen!

wat me tegenvalt is de uiteindelijke starheid van het frame... dit is geen zwenkbak, maar een zwabberbak: de ori buizen die de heer lely gebruikt heeft voor het voorframe zijn niet echt stijf, de achterkant ook niet, waardoor je dus bij hoge snelheden niet met je voeten kunt sturen omdat je jezelf niet in evenwicht kunt houden. hier gaan we nog wat op vinden:

nu eerst 3 motorblokjes reviseren, dan kan ik straks nog ff lekker 40.000 kilometer gaan janken en dan zien we dan wel weer!

dank voor de leuke reacties! :wink:
Henk

Postby Vinz » Wed Jun 25, 2008 5:09 pm

klinkt super, vind de oude tank mooier dan je nieuwe maar toch jammer voor je!

Weet jij of michiel toevallig ook wat voor wiel er in zit, ik heb zo iets ook thuis liggen maar die is nogal verneukt.

Veel rijplezier!
Het leven is niets zonder brombakfiets
Vinz

Postby Michiel » Thu Jun 26, 2008 1:04 am

Je bedoeld het achterwiel neem ik aan? Dat is gewoon een DT50MX wiel, net als het achterste deel van het frame.
Michiel

Postby Henk » Thu Jun 26, 2008 10:11 am

je hoort het;)

als tie verneukt is gewoon via mp een andere fixen...is genoeg van! opnieuw laten inspaken kan ook, maar is prijzig:( wat ook erg mooi is is een Yamaha RD50MX gietwiel, deze heeft 7 spaken... en dat ziet er echt strak uit onder d'n bak:)

binnenkort trouwens foto's en filmpjes! kan iedereen em ff horen janken:D
Henk

Postby irmin » Tue Jul 01, 2008 3:46 pm

Henk wrote:( wat ook erg mooi is is een Yamaha RD50MX gietwiel, deze heeft 7 spaken... en dat ziet er echt strak uit onder d'n bak:)

Ik rijd met z'n achterwiel. nooit gezeik mee (zoals uitgelopen lagerhuizen of iets debiels wat daar op lijkt). maar het remt voor geen meter. Dus alleen geschikt in combinatie met goede voorremmen. Hiedroliek-a-gogo :D
irmin

Postby Vinz » Thu Jul 03, 2008 6:53 pm

bedankt voor je reactie :)
Het leven is niets zonder brombakfiets
Vinz

Postby Henk » Fri Jul 04, 2008 10:45 am

nouwja, wat is niet goed remmen: als je je remafstand groot genoeg houdt, is er niets aan de hand.
met dit soort achterwielen kun je best goed remmen, dingen blokeren bij veel gewicht voor op de bak nogal snel, zodat je in een slip raakt.
ik ben met m'n zwenk serieus al een keer geschaard gegaan omdat ik voor geen remmen had, en achter wel... natuurlijk was erop dat moment zo'n mooi wit vlak op de weg...:s

eventueel heb ik nog wel zo'n gietwiel voor je liggen!

zal ff voor je kijken (zit zelfs misschien nog wel een afgeragd bandje om;)
Henk

Postby Henk » Fri Jul 04, 2008 10:52 am

om trouwens ff dit topic een beetje in het gareel te houden: m'n remmen en alles werkt lekker, merk alleen nu wel dat m'n frame niet stijf genoeg is om lange einden te rijden: met je voeten aan de bak rijden is niet mogelijk omdat ie zo zwabbert. dit komt hoofdzakelijk doordat de 2 hoofdframebuizen ten opzichte van elkaar kunnen draaien. (dit is wel op te lossen, met tussenstukken en verstevigingen, blablabla: ga gewoon een nieuwe bak bouwen :lol:

heb gister een ander frame, zonder kenteken gekocht
eens proberen te fixen of ik 2 kentekens kan krijgen, en anders lekker 1 en van de andere later een racebak bouwen. (tenzij iemand nog belang heeft bij een lely zwabberframe) :wink:

binnenkort dus een nieuwe bak: stevig, RECHT, STABIEL en STIJF :twisted:
Henk

PreviousNext

Return to Foto's/Filmpjes