Voor iedereen die het graag wil weten, of nog niet weet: ik ben m'n bak aan het verbouwen. dit is de oude situatie
nog eentje, achterkant
voor mij is het frame eigenlijk net te klein, ik kan niet echt lekker zitten, en zit altijd met maar 1 hand naar de buis toe om te sturen, vooral tijdens optrekken en afremmen. ik heb ondervonden dat de rug dit niet zo geweldig vind.
daarnaast zijn de ori lely voorremmen niet echt werkende te krijgen, vandaar dat ik ervoor gekozen heb hydraulisch geremd te gaan maken. (ondersteund door o.a. Kliko en Brozem en met indrukken van de NBBK)
om uiteindelijk het frame ook beter naar m'n zin te maken heb ik het zadel en de tank van een CB250NH gekocht, en erop gezet. voordeel is dat ik ook eens wat verder naar achteren kan zitten (benen strekken)
verder: uitlaat straks naar achteren, voetgas, voetrem (voor) en voetkoppeling (geen kabels meer aan de bak de 4voetbak wordt dan geschakeld met de hand (hier wordt dan ook een hendel gemaakt voor de achterrem) ja ik weet het: nu zit je nog met 1 hand aan de bak... klopt, maar wel minder, misschien is zelfs zonder handen rijden straks mogelijk. zwenkbak gaat toch wel rechtuit.. met ijzel ook in bochten
paar foto's van hoe het gaat worden:
m'n drukcilinder, erg ver naar voren, maar met de reden dat de leidingen dan zo kort mogelijk zijn (minder kwetsbaar)
leidingen op het draaipunt:
rempot met aansluiting:
en nogmaals, het nieuwe zadel en de nieuwe tank: lijkt allemaal erg hoog in vergelijking met de oude situatie... heb gewoon kutfoto's genomen
binnenkort meer!
opmerkingen, kritiek, nieuwe inzichten of lofzangen zijn allemaal welkom