Naast het frame zijn er nog allerlei eisen:
Wettelijke brommereisen zijn te vinden op
www.tdekkers.nl
en kijk onder Voertuigenreglement
Hoofdstuk 3 geeft de permanente eisen enzo en met betrekking tot typegoedkeur. Een belangrijk ding dat ik snel uit het hoofd geconcludeerd heb:
1. Allerlei europese regels ook mbt emissie. En daar zit een belangrijk punt.
Je zult geen typegoedkeur meer krijgen op een bromfiets met tweetakt-motor. Simpelweg te vervuilend.
Dus een viertaktmotor.
Maar welke? En mag je die zomaar gebruiken? Moeten we dan toestemming krijgen van de fabrikant van de blokken omdie in ons ontwerp te mogen prutsen?
Is er iemand die daar verstand van heeft?
Hoofdstuk 5, afdeling 6
Hier staan ook allerlei eisen.
Een paar interessante eruit (maar er zijn er meer)
3. Bromfietsen op meer dan twee wielen moeten zijn voorzien van een bedrijfsreminrichting waarmee, bij bediening van de voor- en achterrem tezamen, hetzij bij bediening van een gezamenlijke reminrichting, de remvertraging op een droge of nagenoeg droge en ongeveer horizontaal liggende weg ten minste 4,0 m/s2 bedraagt.
4. De in het derde lid bedoelde bedrijfsreminrichting moet op alle wielen werken.
Van bromfietsen op meer dan twee wielen moet één van de remmen in aangezette toestand kunnen worden vastgezet, tenzij een afzonderlijke vastzetinrichting aanwezig is.
Een verplichte handrem dus.
ook is een remlicht verplicht en kentekenverlichting.
Bij het doorlezen blijkt alles prima te doen.
dus da's mooi