Ik vind het een super idee. Een frame ontwikkelen, helemaal goed.
Ik was zelf sowieso al van plan om een keer een frame zelf te maken en als zelfbouw te laten keuren. WANT.........een typegoedkeur kost knaken... veel knaken..... een typegoedkeur wordt afgegeven door TNO na technisch onderzoek. Mij staat iets bij van 13.000 euro ofzo. Ik zal mij eens werpen op het achterhalen van de kosten van een typegoedkeur.
Zelfbouw wordt gedaan door de RDW en schijnt niet duur te zijn.
Je levert op piaer een ontwerp in met vermelding van materiaal en dikte en aangeven waar de lasnaden komen. daarna kom je met een kaal frame, blank metaal en wordt de zaak gecheckt. Indien alles in orde wordt bevonden door de RDW krijgt het frame een nummer en de de vermelding eigenbouw ingeslagen. Dan kun je het ding afbouwen en ter keuring aanbieden. Dez specificaties staan in het voertuigenreglement (verplichte verlcchting, minmale remvertraging etc.). he je daaraan voldaan, dan krijg je een kenteken.
Op deze wijze zou je ook een bakmotor kunnen maken.
Zelf had ik al een plan voor een frame (deels).
Twee buizen, parallel naar voren (of voor iets uit elkaar) zodat de onderkant van het blok lekker laag kan komen te hangen. Wat betreft de stuurinrichting is dat ook handig, denk maar aan de batavus carrierframes. Een onafhankelijk verende voortrein is ook redelijk eenvoudig. Zoek op het internet naar "Hotrod front suspension" en hopla, de ontwerpen vliegen je om de oren.
Ach.... als ikm een keer een ontwerpje op papier heb (schets) dan zal ik 'm posten.