Handige adressen

Samen een nieuwe bakbrommer ontwerpen...

Moderator: frame O.S.

Handige adressen

Postby Xenomobile » Tue Apr 13, 2010 11:15 am

Iedere eigenbouwer is er denk ik wel eens tegenaan gelopen... Bedrijven die totaal geen inlevingsgevoel hebben in de wensen en/of ideeën van iemand die zelf een voertuig aan het bouwen is. "nee meneertje natuurlijk past een hoofdremcilinder van een Fiat niet op een bakbrommer"....
Maar er zijn ook van die bedrijven die dat wel doen en kunnen en die heel goed begrijpen dat je heel veel zelf kan aanpassen en oplossen. Bedrijven met bv. ook een mooie voorraad N.O.S. (new old stock) op de plank, met medewerkers die weten wat een draaibank kan doen etc.
Ik dacht dat het wellicht handig zou zijn om een opsomming van dit soort bedrijven hier te vermelden, zodat medebouwers en andere knutselaars soms direct naar het goeie bedrijf kunnen stappen. Vermeld in elk geval even naam en stad. Maar graag ook even waarin het bedrijf goed is, of waarom.
\Lijkt mij heel handig...!
Eventueel kunnen we ook adressen aangeven waar je in elk geval niet moet zijn.... (ik noem bv. een Halfords....)

Groet!
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
Xenomobile

Postby Xenomobile » Tue Apr 13, 2010 11:32 am

Mijn lijst:

Remservice Vlaardingen, te Vlaardingen. Zij maken alle rem- en/of koppelingselementen weer als nieuw. Bekleden, trommels uitdraaien, revisie van remcilinders, noem het maar op. Goeie snelle service, fijn bedrijf.

Bos automaterialen, Rotterdam. Een automaterialenzaak, met een draaibank voor remtrommels en vlakbank voor bv. cilinderkoppen. Grote vooraad N.O.S.
en zeer hulpvaardig bij het vinden van oplossingen. Heel veel dikke boeken met technische delen, waar je onbeperkt in mag snuffelen, op zoek naar het passende ondedeel van jouw probleem, etc. etc.

Groen Rubbers, Rotterdam. Een zaak waar ja alle rubber delen kan verkrijgen, van mat, tot profiel, van blok tot condoom. Zeer uitgebreid!

Mijndert van der Bergh, te Rotterdam. Een schroothandelaar, waar iedere dag zoveel meuk wordt gestort dat er eigenlijk altijd wel wat te gebruiken tussen ligt. Gevaarlijk voor de echte verzamelaar, maar ook onmisbaar voor een hoop inspiratie. Ook nieuw staal heeft hij op voorraad, maar die prijzen zijn nogal aan de hoge kant.

Fred motoren, Rotterdam. Een brommerhandel met nog veel spullen voor Zundapp en andere wat oudere schakelbrommers en tuningdelen.

Adrie Roest, Krimpen a/d Lek. Een brommerhandel met uitgebreide kennis van zaken op het gebied van tuning, ook voor het honen van cilinders een goed adres.

Eriks, vh. Eijle Ruygers, Rotterdam. Een goed adres met niet zo vrolijke, maar wel goeie service voor allerhande lagers, keerringen en andere technische delen.

Van Embden, Rotterdam. Alles op electonica gebied, zeer hulpvaardig en zeer veel kennis van zaken, hier kan je alles laten uitleggen, van het zelf maken van een spanningsregelaar tot de werking van een schakelschema.
De uitleg is zo nauwkeurig dat het retourneren van spullen niet is toegestaan.... Had je maar beter moeten luisteren/weten wat je nodig had.

Berner producten, Landelijk. Helaas alleen voor diegenen die een BTW-nummer hebben, maar een uitstekende groothandel voor het bekomen van slijpschijven, allerhande gereedschappen en toebehoren, alsmede antiroestproducten, olieen en vetten etc.

Ga niet naar:

Halfords
Motoport Rotterdam
Breur Rotterdam
Technische Unie
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
Xenomobile

dubieus geval

Postby Xenomobile » Tue Apr 13, 2010 11:41 am

Hier nog even een moeilijk geval:

Herman Buitelaar, waddinxveen, een machinehandel met Chinese meuk, van die onzuivere machines die in de verpakking al roesten en als je ze gebruikt flikkeren, over het algemeen, meteen alle hendels en knoppen eraf.
Maar je hebt wel voor weinig geld een zet- of draaibank (of iets anders natuurlijk) en als het allemaal niet zo zuiver hoeft omdat het toch maar voor een bakbrommer is....
Ik koop er zeker geen machines meer, ik kan het niet langer aanzien al die meuk.... Maar wel kom ik er nog wel eens voor de kleine delen, draaibeiteltjes, magnetische spaanderpikkers etc.

Geen groot fan dus, maar ik wilde het toch nog even vermelden...
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
Xenomobile

Postby irmin » Tue Apr 13, 2010 11:58 am

:cry: we hadden remservice utrecht, voor het uidraaien van trommels en opnieuw bekleden van schoenen etc. Maken ook leidngen (star en flexibel) op maat. Helaas verhuisd naar Veenendaal.

Voor nieuwe remonderdelen (Cilinders, schoenen etc): WIFA Zeist. Niet duur, maar helaas door gezondheidsproblemen niet altijd open. De beste man weet veel.

Metaal in Utrecht. Ga niet naar de metaalmarkt!!!!!!!! veel te duur. Ik haal nieuw staal bij constructiebedrijven (mijn favoriet zit tegenover afvalscheidingspunt aan de trractieweg). gewoon naar binnen lopen en vragen of ze wat hebben. Ben je een stuk goedkoper uit.

Tweedehands staal: prozee recycling. Naast de loodsen van de ARM, velengde hoogravenseweg. Bergen oud ijzer, afrekenen per kilo.

Akki Stomphorst natuurlijk: autosloop, goeie lui. Je mag zelf demonteren, maar ze hebben ook al heel veel op de plank. Bijna alles is er wel te vinden.

Automaterialen utrecht (de hippie op de amsterdamsestraatweg) heeft verschillende dikten pakkingpapier op rol. Handig voor verscillende dikten voetpakkingen, maar uiteraard ook voor een compleet blok.

Metaaldraaierijen: Brinfa in Vleuten is goed. Bij mijn om de hoek: Hans Vonk. Beiden hebben het wel altijd druk.

Brommerzaken: allemaal klote maarja, je moet toch ergens je onderdelen vanaan halen:
Loef in Houten: 4-takt
Leertouwer in Soest: 4-takt/2-takt (ook zundapp, maar het is niet alles).
In Utrecht: voor algemeen materiaal (kabels enzo): Ton v/d IJssel. Dit zijn gelukkig wel normale mensen.

Nog een handige tip
- stuurkogels: heb er net een paar besteld a 7,50 p.st. bij Keverland. Ik heb de kogels van na 6/1968 besteld (dikkere pen dan de apollokogels).
Maar als je de versie van voor 5/1968 beteld dan heb je vermoedelijk direct de goede pen te pakken en zou het zo moeten passen!
De draad van beiden past direct.
irmin

Postby zundaap » Tue Apr 13, 2010 2:58 pm

www.startwin.com
hier heb ik me bakbrommer gebouwd en zoizomaken alles wat je wil,
en hebben verstand van 3 wielers!

Image
zundaap

Postby knorrepot » Wed Apr 14, 2010 9:10 am

- Missot in amsterdam; Rem en koppeling man, tevens automaterialen, maar beter in zijn element met opnieuw bekleden en afdraaien van oude delen.

- Perk staal in Zaandam; staal en non ferro, hebben alles, verkopen ook per klein beetje aan particulieren. Hele fijne vervanger van Granaat in Amsterdam centrum, die helaas nooit meer herrezen is.

- Ducati dealer Amsterdam westpoort; Fijne werkplaats (racen zelf met zelfbouw motoren) kunnen meedenken en onderdelen voor je bestellen en op maat draaien.

- Rovaza Soest; zelfde als Leertouwer meen ik, maar dan 2 deuren verderop. 4 takt, postorder maar ook fijne service aan de balie.

- Rooie Ben; autosloperij, osdorperweg amsterdam. Laat me lekker me gang gaan op zoek naar spulletjes die op elkaar passen.

Goed idee trouwens. Moeten we een keer een lijst maken/samenvoegen per stad of regio?
Ben
knorrepot

Postby knorrepot » Wed Apr 21, 2010 8:19 pm

roukama motorsloop wormerveer (noord holland)

http://www.japparts.nl/index.php?main_page=contact_us

nieuw en gebruikt
Ben
knorrepot

Postby Bart » Thu Apr 29, 2010 1:15 am

Ducati dealer Amsterdam westpoort; Fijne werkplaats (racen zelf met zelfbouw motoren) kunnen meedenken en onderdelen voor je bestellen en op maat draaien.

Motortoer, Echt lachen! Ik heb bijna de slipperclutch klaar voor hun V50 racer. 95 pk, 150 kilo moto guzzi.
...een cardan motorfiets LOLz!
(zijn morgen op mettet aan het schuiffelen)

Zelf ben ik erg tevreden met Van Eldik, industrie terrein van Ter Aar.

Veel sleuteltjes, tangetjes, schroevendraaiers, machientjes (de draaibankjes daar noem ik puntenslijpers, maargoed)
veel oud-leger spul. kettingtakels, (ontsteking) stroboscopen, oscilloscopen (ik heb mijne er gekocht)
Affijn. als je in je gereedschapkar/ la/ bak nog wel eens misgrijpt: Daarheen. :)
Bart

Postby luc » Sat May 15, 2010 10:03 pm

Roukama in wormerveer is idd een goede, vooral eigenaar Ruud is altijd erg bereid om te helpen. heeft ook heel veel spullen maar de containers zoek zelf maar uit spullen zijn weg en alles wat er nog wel is staat op de site. Maar een tweedehands specifieke remklauw heeftie op voorraad

tandwielen haal ik altijd bij Brammer(landelijk), vooral als je haast hebt zoals nu heeftie het dezelfde dag nog en ze kunnen aan alle lagers komen. (moet je wel zelf kunnen draaien)

Raydo automaterialen in amsterdam helpt je tot het laatste ringetje van je hydraulische voorremmen en probeert je ook goedkoop uit te laten komen.

voor een autosloper rijd ik toch liever naar Akkie in Utrecht.

Woon je in amsterdam en rijdje 4takt? dan moet je bij Jaap wezen.
door en door HONDA man, repareert en verkoopt vanuit zn woonboot op de Dijksgracht vlakbij CS
luc

Return to frame O.S.