nog een idee

Samen een nieuwe bakbrommer ontwerpen...

Moderator: frame O.S.

Postby rubberduck » Mon Feb 04, 2008 5:55 pm

hmmm heb mijn eigen andwoord gevonden er bestaat er een van het merk "david" maar kan er niks over vinden
rubberduck

Simson

Postby Xenomobile » Tue Feb 05, 2008 10:13 am

Simson maakt ze ook er staat er zelfs een op marktplaats, maar het is niet echt bakbrommeren, meer een invaliden brommer.
Nee doe mij de bak maar voor!
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
Xenomobile

Postby rubberduck » Tue Feb 05, 2008 10:49 am

ik heb hem even opgezocht maar dat is niet wat ik bedoel dit is veels te klein ik bedoel echt de maat van een apollo
en dan geen scooter voorkant maar de vorm van een ss50 of zo

maar even wat anders als je een frame wilt maken mag je dan een gedeelte van een bestaand frame gebruiken
rubberduck

Postby rubberduck » Tue Feb 05, 2008 1:04 pm

hier is een vage foto van wat ik ongeveer bedoel
http://home.hetnet.nl/~moniqueb/images/riksja.jpg
rubberduck

Postby knorrepot » Fri Feb 08, 2008 10:19 pm

Hoi enthousiastelingen.

Lees net allemaal leuke berichten over zelfbouwprojecten. Heb zelf zitten denken om mijn voorwielophanging van mijn apollo aan te passen met fiat 500 onderdelen, heb ik op mijn werk genoeg van liggen, vandaar. Zit zelfs te denken om door het monteren van 1 dikke dwarsbalk, het mogelijk te maken de complete voortrein van een 500tje over te zetten. Dan heb ik schokbrekers (eindelijk, word gek van dat gestuiter door amsterdam) en semi- onafhankelijke ophanging voor. Onderdeeltjes zijn niet zo zwaar uitgevoerd en niet duur. Dan nog het voordeel van grotere wielen (12 inch) die er toch schattig uitzien en hydraulische remmen. Wat wil je nog meer. Punt van aandacht is alleen de besturing. Hij zal wel beter sturen, dwz niet meer uit je handen slaan omdat het draaipunt dichter bij het hart van het band/wegdek opppervlak ligt, maar een stuurhuis van een fiatje 500 op mijn bakbrommer en dan met een autostuur sturen? Lijkt me niet... Moet er nog wat op bedenken. Iemand ervaring met het aansturen van autostuurhuizen op bakbrommers?

*edit door Amro: op verzoek plaatjes omgezet en ge-upped.*

Image
vooraanzicht

Image
van boven af
knorrepot

Postby knorrepot » Thu Apr 10, 2008 9:27 pm

heeft er iemand ervaring met een bredere apollo dan standaard? Zit toch vrij serieus te denken dit fiat 500 plan voort te zetten, de breedte wordt dan 123cm, (buitenkant band) net iets breder dus dan normaal, iemand enig idee wat de standaard maat is tussen paaltjes op fietspaden e.d.?
knorrepot

Postby rubberduck » Fri Apr 11, 2008 3:09 am

de plaatjes zien er leuk uit ben benieuwd of het gaat werken
en wat die paaltjes betreft mijn spatborden steken vrij ver over de banden heen en ik heb nergens last van als ik een keer een fietspad pak
rubberduck

Postby Vinz » Sun Apr 13, 2008 4:30 pm

mmh.. volgens mij is t 130 tussen de paaltjes maar dat is boven aangemeten weer anders dan onder dus.. en t verschilt vast wel paar mm/cm per plek
Het leven is niets zonder brombakfiets
Vinz

Postby Henk » Mon Jun 02, 2008 3:01 pm

hey,

heb van die breedtes ff een studie gemaakt omdat het met mijn zwenkbak ook altijd geeikel is met die paaltjes. het komt erop neer dat tussen alle paaltjes minimaal 4 trottiortegels liggen, dat betekent dat er 120 cm ruimte tussen zit. bij in doorgaande fietspaden is deze afstand zelfs 5 trottiortegels.

oftewel: aan komen rijden, snel tellen en doorjanken :P
Henk

Postby rubberduck » Mon Jun 02, 2008 3:03 pm

ja dan liggen er 3 hele en 2 halve moet je nog gaan rekenen ook :lol:
rubberduck

PreviousNext

Return to frame O.S.