Zelfbouwprojectielen

Samen een nieuwe bakbrommer ontwerpen...

Moderator: frame O.S.

Postby steckelfisch » Fri Sep 18, 2009 10:29 am

Ah, bedankt voor de snelle reactie.

Als de snelheid van vervanging zo doorgaat, moet ik waarschijnlijk ook
overstappen op zelfbouw. (zie opmerking over Brezan hierboven)

Wat betekend 'lopen niet conisch' eigenlijk?

Ga je een trapezium constructie bouwen? (daar zit ik nu aan te denken.
Ov de voorkant van een Mini mischien. Voor rond de 200 euro heb ik een werkende voorkant.
steckelfisch

Postby bert » Fri Sep 18, 2009 11:20 am

ik heb een tijdje geleden bij de Daf club ergens in Limburg 4 fuseekogels besteld, dit zijn de fusees die zonder aanpassingen op je vierkantebuis apollo passen. Ik heb voor 4 stuks 130 euro betaald met verzending.
bert

Postby steckelfisch » Fri Sep 18, 2009 11:26 am

yep. die club heeft ze nu helaas even niet meer:
=============================
Hallo,

Helaas weet ik niet of ze er dan al zijn, is momenteel geen leverancier die
ze meer heeft of maakt.
Zelf zijn we met een febriek bezig om ze na te laten maken maar dit gaat erg langzaam helaas.

Groet Ton

Dafhobby.nl

=============================
steckelfisch

Postby Bart » Sun Sep 20, 2009 10:11 pm

Als je toch bezig bent, had je meteen wel een 3 wiel aandrijving kunnen maken :)

'T ziet er goed uit waar je mee bezig bent, wordt het een race-bak? Of gewoon omdat het kan?

En inderdaad is het staal zelf nog steeds zo'n 7.8Kg/L maar het is hoe je de constructie construeert of het sterk en licht wordt, of lomp zwaar en niet veel sterker.
Heeft iets te maken met een derdemachts formule in de uiterste vezelafstand... ;)

Bart
Bart

Postby zundaap » Mon Sep 21, 2009 11:43 am

ik heb men frame gebouwd uit 32X1 chroom mobileen buis, maar et sub frame (onder et zadel) is gewoon van ijzer die is maar 19x1.5 maar is bijna net zo zwaar per meter

(mijn complete frame was trouwens 16,4 kilo met subframe)
zundaap

Postby irmin » Mon Sep 21, 2009 11:55 am

ik heb de bladveren aangepast voor fuseekogels van een golf IV, maar volgens mij zitten ze ook in een Golf V (ik moest toch zelf fusees maken dus dan is dat wat gemakkelijker).
Die zijn recht en klem/fixeer je met een dwarse bout. Geen gedoe met conische ellende.
En ze kosten maar 10 of 12 euro per stuk nieuw.

Net als stuurkogels voor een Kever. Het conische deel is iets dikker dan van de apollo dus je moet de gaten een beetje creatief bijboren, maar de schroefdraad is gelijk. Worden veel gebruikt in karts enzo. Kun je vinden op het internet voor tussen de 5 en 10 euro nieuw.

Het grote voordeel is dat je er zeker van kan zijn dat je dit nog jaren kan krijgen.
irmin

Postby steckelfisch » Mon Sep 21, 2009 12:32 pm

irmin wrote:ik heb de bladveren aangepast voor fuseekogels van een golf IV, maar volgens mij zitten ze ook in een Golf V (ik moest toch zelf fusees maken dus dan is dat wat gemakkelijker).

Ah. ook een optie. Ik zit ook een beetje te denken om de stuur inrichtig van
een mini te nemen. (ben ik klaar voor een euro of 200)

Ik begrijp dat je voor die Golf IV oplossing dus ook speciaal nieuwe fusee's
hebt gemaakt? Of kwam dat gewoon even zo uit?
steckelfisch

Postby irmin » Mon Sep 21, 2009 8:42 pm

Ik had alleen een framebuis met bladveren eraan en supergare fuseekogels. Meer niet.
Dus ik moest toch fusees maken, want die had ik niet. Gelijk gekozen voor gemakkelijk verkrijgbare en werkbare fuseekogels.
En ik vond de rechte pen dee ingeklemd wordt een handig systeem. Rij er nu 10 jaar mee en nog nooit problemen mee gehad.

Ga ze ook weer gebruiken voor m'n zelfbouwproject (als de rdw het frame goedkeurt).
irmin

Zelfbouwprojectiel #2

Postby 10.000 » Tue Sep 29, 2009 2:06 pm

Ik heb wat aan de voorwielophanging gesleuteld het weekend, hier foto's:ImageImageImageImage
10.000

Postby irmin » Tue Sep 29, 2009 2:38 pm

He Vincent, ziet er goed uit man!
Wat gebruik jij voor de draaipunten van de draagarmen? Ik wilde eigenlijk gewoon draagarmrubbers van een auto gebruiken maar nu zag ik dat quads vaak nylon/teflon bussen gebruiken. Zit daar naar jouw weten een voordeel aan vast? Anders ga ik gewoon voor de rubbers.
Nog gerekend aan naloop?
irmin

PreviousNext

Return to frame O.S.