Zelfbouwprojectielen

Samen een nieuwe bakbrommer ontwerpen...

Moderator: frame O.S.

Re: Zelfbouwprojectielen

Postby knorrepot » Sun Jan 20, 2013 5:14 pm

Wauw! Had niet durven hopen dat het ontwerp/stijl deze kant op zou gaan, echt heel erg mooi!
Ben
knorrepot

Postby irmin » Sun Jan 20, 2013 7:46 pm

Tja, ik wist zelf ook niet dat het deze kant op zou gaan. Ik had niet verwacht dat het uiteindelijk een redelijk klassieke uitstraling zou krijgen, maar die kant gaat het nu op en ik vind het eigenlijk wel mooi. Dat vind ik wel erg leuk aan dit project. Buiten het basisframe en wielophanging had ik eigenlijk geen vooropgezet plan. Dat maakt het soms lastig als alles elkaar in de weg zit. Maar het is ook leuk om steeds weer te improviseren: wat zou hier passen, wat zou mooi zijn, wat kan ik low-budget zelf in elkaar draaien? En dan krijg je blijkbaar dit :D
irmin

Postby NIX » Mon Jan 21, 2013 10:44 am

Mooi gedaan die crosser, maar het lijkt alsof die stuurpen toch naar voren gedrukt gaat worden.
NIX

Postby jerzeek » Mon Jan 21, 2013 7:27 pm

Wauw, knap werk!
jerzeek

Postby irmin » Mon Jul 15, 2013 10:07 pm

Langzaam aan maar nog steeds bezig. Nog een mooie deksel knutselen, elektro aansluiten verlichting erop.

Image

Image
irmin

Postby knorrepot » Mon Jul 15, 2013 10:19 pm

zoooooooooo, en daar dan mee de weg op mogen.... Wat een tof ding.
Ben
knorrepot

Postby irmin » Tue Jul 16, 2013 9:35 am

Tja, de weg op mogen.... dat is aan de RDW.
Zoals je (waarschijnlijk) weet is het frame goed bevonden en is een VIN ingeslagen. Maar dan nu de rest nog........
Dat zal wel een pittige keuring worden en ik ga er vanuit dat ik niet in 1 keer erdoor kom. Maar toch heb ik goed hoop. Bij mijn weten voldoet het apparaat straks aan alle wettelijke eisen. maar ik zal vast dingen over het hoofd hebben gezien.
irmin

Postby tollebom » Tue Jul 16, 2013 9:55 am

wat een retevet ding is dat aan het worden!! is die kettingkast nou ook van hout?
wat is dat cilindervormige ding tussen stuurpen en bak op de onderste foto?
heb je enig idee wanneer je voor de keuring gaat?
tollebom

Postby irmin » Tue Jul 16, 2013 10:49 am

Alles wat rood/bruin is is hout dus idd ook kettingkast. Het is een combi van planken, multipklex, triplex etxc. maar net wat ik had en wat geschikt is voor wat ik wilde. allemaal met beits en transparante PU lak bewerkt waardoor het een mooie eenheid is geworden.

De cilinder die je ziet is het oliereservoir. Het blok heeft enn dry-sump olie-systeem weat inhoud dat er actief olie door het blok gepompt wordt naar de plekken waar het nodig is, maar dat het blok zelf niet het reservoir vormt. er wordt geen gebruik gemaakt van spatsmering enzo. Dit is gedaan bij crossers, vooral omdat crossers nogal eens op hun kant liggen terijwl de motor draait en dan ook smering op alle vitale delen te garanderen.

Er zit boven/naast de cilinder nog een klein cilindeertje. Dat is de ontluchting van het oliereservoir.
irmin

Postby steckelfisch » Tue Jul 16, 2013 11:46 pm

Een erg mooi vehikel.

Ik had inderdaad al een vermoeden van die 3 draaipunten. Mooi dat je dat hebt kunnen fixen.
Gert-Jan (1010)
steckelfisch

PreviousNext

Return to frame O.S.