Ik ben vandaag bezig met de bakbrommer, ik wil het hele gedoe in elkaar gaan lassen vandaag (vorig weekend alle buizen, kokers, stripjes, plaatjes en al die meuk ge-zaagd, boort, draait, en gecnc freest.
Het past allemaal in een hap en een zucht als 't goed is!
Voor de fusee-gaten ben ik achter dat het een conus is met een verhouding van 1:10 (dwz> 1mm in de diepte is het gat 0,1mm in diameter kleiner.)
Met de cnc freesbank heb ik dan allemaal ronde pockets geprogrammeert, met stapjes van 0,5mm in de diepte, en 0,05 in diameter dus.
Het past goed! en scheelt me de aanschaf van een (vaak wel dure) conische ruimer!
Ik snap trouwens niet waarom er standaard geen naloop op de wielen bedacht is, dus dat komt er ook op. al is het maar een klein beetje. 50mm ofzo. Maar als het goed is zal dat een hoop stabiliteit opleveren op wat hogere snelheid.
En ook naar dit plaatje kijkend, waar het fictieve raakpunt van de lijn tussen de draaipunten van de fusee-kogels tot in het midden van het loopvlak van de band heb ik ook zoveel mogelijk aangepast.
Namelijk met grotere wielen komt dat punt meer aan de buitenkant van het wiel te liggen, wat een onstabiliteit kan veroorzaken, omdat er dan meer rolwrijving is aan een kant van dat 'wiel-stuur-as' en dus wil sturen, maar doordat dit aan het andere wiel is zal het wel wat opheffen, maar met wat oneffenheden in de weg, of een niet perfect ronde band zal het effect hebben denk ik.
-Dit zijn allemaal nog theoretische benaderingen, ik hoop dat ik in de praktijk een super lekker sturende bak ga krijgen, dat ik ook met 80 handen los kan laten evt.
Groeten! Bart
p.s. ik zal vanavond een fotootje uploaden.