ik heb effe de topictitel veranderd.
Welnu, ik heb contact gehad met de RDW
De toelatingsprocedure bestaat uit twee delen en behelst niet meer dan op de site vermeld.
1. Framekeuring. Ik moet m'n frame aanbieden aan de RDW (dit kan in Waddinxveen, Venlo, Zwolle of Roosendaal). Ze keuren het frame op stevigheid. Hiervoor bestaan maar een paar harde keuringscriteria. Waar ze gestructureerd naar kijken zijn de lasnaden en het gebruikte materiaal. De keurmeester maakt verder qua constructie op het oog
een inschatting of het frame sterk genoeg is. Vinden ze het OK dan krijgt het frame een zelfbouwnummer ingeslagen en bijbehorende documenten.
Oja, ik moet aantonen dat het zelfbouw is, bv met een fotorapportage. That's it. Het frame is dan straatlegaal.
2. Na afbouw wordt het ding gekeurd in lelystad. De algemene eisen zoals die voor elke driewieler gelden zijn dan van toepassing: voldoende remvertraging, goedgekeurde koplamp, knippers, correct werkende veerinstallatie, dat soort zaken.
Hieruit concludeer ik dat dit toch te doen moet zijn?
Gezien de tijd en het geld wordt het een project dat een lange termijn zal gaan beslaan, maar ik hou jullie op de hoogte.