bakbrommer rijwielgedeelte...

Samen een nieuwe bakbrommer ontwerpen...

Moderator: frame O.S.

bakbrommer rijwielgedeelte...

Postby zundaap » Tue Jun 08, 2010 3:25 pm

hallo, ik ga in het najaar weer een nieuwe race bak bouwen.
want m'n voormalige (848) vind ik nog niet goed genoeg.

nu was mijn vraag of er mensen zijn die ook een frame willen, want et kost maar een klein beetje meer werk om er 1 of 5 meer temaken

kost natuurlijk wel een beetje geld, maarja heb je et wel goed voor elkaar en heb je wel een ding wat schuw hard een hoek om kan en onder de 100 kg weegt
Image
User avatar
zundaap
 
Posts: 96
Joined: Mon Oct 15, 2007 7:12 pm
Location: dieren

Postby Brommert » Tue Jun 08, 2010 5:36 pm

Kenteken? Wat worden ongeveer de kosten? En is een blok ophanging voor 4takt (liggende cilinder) ook mogelijk?

Ik heb misschien wel interesse, maar dat ligt een beetje aan de kosten. Ik mis mijn bakbrommer toch wel een beetje nu die verkocht is.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Image
Brommert
 
Posts: 114
Joined: Sat Jun 09, 2007 3:55 pm
Location: Tilburg

Postby zundaap » Tue Jun 08, 2010 5:56 pm

als je er verlichting en spiegels op maakt moet je em zo kunnen laten keuren,

ik was zoizo al vanplan meer ruimte voor et motorblok te houden, zodat ik er nog is een 125 2takt onder kan hangen maar een viertakt moet ook wel kunnen

wat et gaat kosten weet ik nog niet precies, licht er aan hoeveel ik er ga bouwen...
User avatar
zundaap
 
Posts: 96
Joined: Mon Oct 15, 2007 7:12 pm
Location: dieren

Postby Bart » Wed Jun 09, 2010 9:35 am

Oh is wel grappig, ik had zelf het plan om voor volgend jaar, of het jaar daarop een alu race bakje te bouwen, met eigenbouw double wishbones.

Ik heb al een CB50 blokje, en ik blijf met 50cc. Dat is mijn streven:
op een leuke plaats komen, met 50cc viertakt.

Dat ik dan niet 1e word lijkt mij logisch, maar met hard rijden, en behendigheid goed doen e.d. kom ik best een eind denk ik.

Misschien kunnen we wat onderdelen uitwisselen. Ik kan waarschijnlijk jouw frame niet gebruiken ervoor, want ik maak alles exact pas op de onderdelen die ik wil gebruiken, maar misschien kan ik wel een fuseetje meer of minder frezen uit alu.

Groet! Bart
Bart
 
Posts: 238
Joined: Tue May 27, 2008 11:29 pm
Location: Werkplaats.

Postby NIX » Wed Jun 09, 2010 9:51 am

Als jij fusees wil maken, volgens mij zijn de daffodil fusees al een tijdje niet meer verkrijgbaar.
NIX
 
Posts: 286
Joined: Mon Feb 11, 2008 4:18 pm

Postby Bart » Wed Jun 09, 2010 1:08 pm

De fusee kogels moet ik nog uitzoeken...

Gewoon iets gangbaars; volkswagen golf, fiat panda, seat marrabella... Iets in die trend

Fusee bedoel ik mee dat ding waar de wiel as, remklauwen, fusee kogels ed. op geschroefd zitten. Hoe lichter hoe beter.
Bart
 
Posts: 238
Joined: Tue May 27, 2008 11:29 pm
Location: Werkplaats.

Postby mano » Thu Jun 10, 2010 1:03 am

Bart wrote:Dat ik dan niet 1e word lijkt mij logisch, maar met hard rijden, en behendigheid goed doen e.d. kom ik best een eind denk ik.


bij de 50cc recreanten is het ook best leuk, je hebt de mogelijkheid lekker te racen tegen waardige tegenstanders.
mano
 
Posts: 238
Joined: Thu Oct 25, 2007 9:30 am
Location: Delft

Postby irmin » Thu Jun 10, 2010 12:29 pm

Bart wrote:De fusee kogels moet ik nog uitzoeken...

Gewoon iets gangbaars; volkswagen golf, fiat panda, seat marrabella... Iets in die trend

Fusee bedoel ik mee dat ding waar de wiel as, remklauwen, fusee kogels ed. op geschroefd zitten. Hoe lichter hoe beter.


Golf fuseekogels zijn ideaal. Rechte pen met inkeping, dus klemmen ipv gedoe met conische gaten. Ze kosten bijna niks, gaan al vele modellen mee dus over 20 jaar nog verkrijgbaar.
irmin
 
Posts: 471
Joined: Tue May 17, 2005 6:03 pm


Return to frame O.S.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron