Bochten in uitlaten..

voor je vragen over 2-tact motoren, carberateurs, koppelingen en versnellingen

Bochten in uitlaten..

Postby judah » Fri Oct 23, 2009 12:20 am

Ik wil een nieuwe uitlaat kopen voor mn Yamaha DT blok (2-tact). Mn huidige uitlaat is zwaar verrot, ingedeukt en hangt er scheef en los onder - lees slangenklemmen.

De bedoeling is om een nieuwe of goeie 2dehands uitlaat te kopen en de bocht zo te verlassen dat de uitlaat netjes en strak langs het frame past. Weet iemand of dat effect heeft op de tegendruk die zo'n pijp levert? Het gaat alleen om de bocht.
judah
 
Posts: 31
Joined: Thu Jun 18, 2009 11:52 am

Postby Harry Huizing » Fri Oct 23, 2009 6:49 am

maak de uitlaatbocht zo vloeiend mogelijk , en de lengte van een uitlaatbocht heeft veel invloed op de karakteristiek van de tweetact
kort door de bocht meer krukasomwentelingen per minuut mogelijk dan een lange bocht , maar bij een bakbrommer kies je gewoon de middenweg
mijn ervaring is dat je dan het beste uit de situatie haalt
Image
rechtsaf , linksaf , bovenlangs en onderdoor , op de bakbrommer gààáán we er weer voor
Harry Huizing
 
Posts: 200
Joined: Sat Feb 04, 2006 1:06 am
Location: Groningen

Postby judah » Mon Oct 26, 2009 7:08 pm

okeej, tof, bedankt :)
judah
 
Posts: 31
Joined: Thu Jun 18, 2009 11:52 am


Return to 2-tact

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest