Afstelling Zundapp blok 50cc

Hallo.
Ik had even een vraagje mbt het afstellen van mijn zundapp blok.
Ik heb een 4voet met 50cc, in en uitlaat poort iets uitgevijld en extra spoelpoort bij gezet (met behulp van een echte bakbrommer-proffesional
). Ik heb een 15mm carberateur met verstelbare sproeier en een expansie uitlaat.
Allererst de vraag op hoeveel mm ik de onsteking moet afstellen. op zommige sites lees je 1mm voor bdp (schuifmaat in bougiegat), andere 1.8mm en anderen ergens tussenin. Ook lees is dat de afstelling voor een snelle cylinder anders is als een standaard. Nou weet ik natuurlijk niet wat ik heb.....
Ik heb hem eerder afgesteld op een 1.5mm, en de brommer rijd op zich lekker, maar ben toch benieuwd wat de aanbevolen afstelling is.
Verder stel ik de sproeiermaat af met de verstelbare sproeier. Als ik hem afstel dat ie lekker op toeren komt met de sproeier zo ver mogelijk dicht, komt ie moeilijk van zijn stationair op toeren. Hij lijkt dan een beetje te verzuipen. Als ik dan dus de sproeier iets dichtdraai, komt ie wel makkelijk van stationair op toeren, maar houd ie in op volle toeren en rij ik een stuk minder hard.
Ik had dit ook al een beetje voordat ik de cylinder ging tunen.
Iemand ideeen? dit kan uiteraard ook met de ontsteking te maken hebben.... ontsteking te vroeg? of moet mijn luchtfilter gewoon meer lucht kunnen doorlaten?
Ik had even een vraagje mbt het afstellen van mijn zundapp blok.
Ik heb een 4voet met 50cc, in en uitlaat poort iets uitgevijld en extra spoelpoort bij gezet (met behulp van een echte bakbrommer-proffesional

Allererst de vraag op hoeveel mm ik de onsteking moet afstellen. op zommige sites lees je 1mm voor bdp (schuifmaat in bougiegat), andere 1.8mm en anderen ergens tussenin. Ook lees is dat de afstelling voor een snelle cylinder anders is als een standaard. Nou weet ik natuurlijk niet wat ik heb.....
Ik heb hem eerder afgesteld op een 1.5mm, en de brommer rijd op zich lekker, maar ben toch benieuwd wat de aanbevolen afstelling is.
Verder stel ik de sproeiermaat af met de verstelbare sproeier. Als ik hem afstel dat ie lekker op toeren komt met de sproeier zo ver mogelijk dicht, komt ie moeilijk van zijn stationair op toeren. Hij lijkt dan een beetje te verzuipen. Als ik dan dus de sproeier iets dichtdraai, komt ie wel makkelijk van stationair op toeren, maar houd ie in op volle toeren en rij ik een stuk minder hard.
Ik had dit ook al een beetje voordat ik de cylinder ging tunen.
Iemand ideeen? dit kan uiteraard ook met de ontsteking te maken hebben.... ontsteking te vroeg? of moet mijn luchtfilter gewoon meer lucht kunnen doorlaten?