Page 1 of 1

Bochten in uitlaten..

PostPosted: Fri Oct 23, 2009 12:20 am
by judah
Ik wil een nieuwe uitlaat kopen voor mn Yamaha DT blok (2-tact). Mn huidige uitlaat is zwaar verrot, ingedeukt en hangt er scheef en los onder - lees slangenklemmen.

De bedoeling is om een nieuwe of goeie 2dehands uitlaat te kopen en de bocht zo te verlassen dat de uitlaat netjes en strak langs het frame past. Weet iemand of dat effect heeft op de tegendruk die zo'n pijp levert? Het gaat alleen om de bocht.

PostPosted: Fri Oct 23, 2009 6:49 am
by Harry Huizing
maak de uitlaatbocht zo vloeiend mogelijk , en de lengte van een uitlaatbocht heeft veel invloed op de karakteristiek van de tweetact
kort door de bocht meer krukasomwentelingen per minuut mogelijk dan een lange bocht , maar bij een bakbrommer kies je gewoon de middenweg
mijn ervaring is dat je dan het beste uit de situatie haalt

PostPosted: Mon Oct 26, 2009 7:08 pm
by judah
okeej, tof, bedankt :)