4-takt automaat (3- bak)

voor je vragen over 4-tact motoren, carberateurs, koppelingen en versnellingen

4-takt automaat (3- bak)

Postby steckelfisch » Mon Apr 11, 2011 10:44 pm

Iemand wel eens gedaan?

Of gewoon niet zo'n goed idee?
steckelfisch
 
Posts: 282
Joined: Mon May 21, 2007 6:15 pm
Location: Groningen

Postby Bart » Sun Apr 17, 2011 12:45 pm

Het ligt een beetje eraan wat je er van verwacht.
Als je met 50cc loom wilt rijden zou het wel kunnen denk ik, maar als je wat meer trekkracht wilt... Moah...

De automaatjes zijn niet zo sterke blokken van zichzelf.
Er zitten 3 koppelingen in ook en die zijn niet echt berekend op veel vermogen.

Ik zou dan eerder voor een semi-automaat gaan.

Groet! Bart
Bart
 
Posts: 238
Joined: Tue May 27, 2008 11:29 pm
Location: Werkplaats.

Postby steckelfisch » Mon Apr 18, 2011 10:19 am

Het is niet voor crossen ofzo. Ik ga het gewoon maar proberen.

Ik heb een semi-automaat die gerepareerd moet worden en
een schakelbakje die van nieuwe pakkingen moet worden voorzien.

Zolang die het nog niet doen, kan ik dit testen :-)
steckelfisch
 
Posts: 282
Joined: Mon May 21, 2007 6:15 pm
Location: Groningen

Postby Bart » Tue Apr 19, 2011 11:29 am

Oh, dan idd gewoon er onder en zien waar het (land) schip strand!

Je kan overigens ook van een semi-automaat een handgekoppeld ding maken, mét centrifugaal koppeling, dus dan hoef je voor het stoplicht de koppeling niet in te knijpen, maar wel als je overschakelt.

'T is dan wat sneller overschakelen tussen versnellingen.
Maar écht veel voordelen heeft het niet. 't is eerder een toevoeging op hand-koppeling, dan een voordeel op semi. (want je kan niet meer helemaal met 1 hand rijden)

Groet! Bart
Bart
 
Posts: 238
Joined: Tue May 27, 2008 11:29 pm
Location: Werkplaats.


Return to 4-tact

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests

cron