Ervaring?

voor je vragen over 4-tact motoren, carberateurs, koppelingen en versnellingen

Ervaring?

Postby Vinz » Tue May 17, 2011 12:23 am

Iemand ervaring met dit blok?
Zou zelf eerder voor een liggen blok gaan omdat ik denk dat je makkelijker en goedkopere onderdelen kan vinden. Correct me if i'm wrong!

http://www.orionmotors.nl/shop/product_ ... d58ee08aac
Het leven is niets zonder brombakfiets
Vinz

Postby Amro » Tue May 17, 2011 9:15 pm

Hey,

ik heb bijna 2 maanden terug zo'n orion agb-30 gekocht (2ehands met zo'n 4000 km op de teller). Om uiteindelijk blok en e.d. op de bak over te zetten.

De brommer is standaard 50cc en met de wind mee haal ik de 60 km net. Da's best aardig. Onderdelen zijn goed verkrijgbaar via internet. Alleen een beetje aan de prijs maar er zijn wel steeds meer aanbieders.

Het blok is van Lifan maar de kwaliteit is beter dan die supergoedkope liggende cilinder blokjes van ze. Volgens de verkoper (en ook te lezen op 4takt internetforums) is het zwakke punt goedkope bedrading en electronica. Nog niet echt iets van gemerkt.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een hele brommer ipv een los blok omdat ik dan niet nog carberateur, uitlaat e.d. los hoef te kopen.

Genoeg info ?
If 42 is the question. What's the answer?
Amro
Site Admin

Postby Vinz » Wed May 18, 2011 1:55 am

bedankt, hier kan ik wat mee!
Heb nog geen idee wat ik ga kopen maar ik wil graag naar 4takt aangezien het toch wel handig is zonder mengsmering en iets goedkoper.
Het leven is niets zonder brombakfiets
Vinz

Postby Reinier » Thu May 19, 2011 1:28 pm

ik heb een liggend lifan blok, en die doet het tot nu toe goed!
Geen gezeur, 1 jaar oud pas, dat wel. maar schakelt en koppelt iig lekker.

dat is mijn ervaring. lifan is ook een enorme producent van allerlei voertuigen in aziƫ, wel leuk om eens op hun website te kijken :-)
-Reinier-
Reinier

Return to 4-tact