Ik heb een imitatie honda blok 70cc en op Oerol met te veel mensen op de bak over het strand gereden dus nu mijn uitlaat klep helemaal verbrand...
kan ik die vervangen of betekend het en nieuwe kop?/blok...
je moet de volgende keer wat water door de benzine mengen , dan verbranden de uitlaatkleppen niet zo snel , maar zonder gekheid zo'n klepje moet te repareren zijn
rechtsaf , linksaf , bovenlangs en onderdoor , op de bakbrommer gààáán we er weer voor
Inderdaad. Meestal vervang je zo'n klep en slijp je die even in. Alleen als de klepzitting ook verbrand is, zal je die moeten laten frezen of een ander kopje moeten pakken. Een heel ander blok is onzin. En volgende keer eerst je klepspeling checken en goed zetten. 1 Tip: Pak een Honda uitlaatklep van dezelfde diameter. Die kunnen meer hebben dan een bamiklep. Een gebruikte is goed genoeg.
Bij mij wel, 't probleem wat ik had was dat me uitlaatklep verbogen was.
heel bizar, maar hij stond een graad of wat uit 't lood. waarschijnlijk door oververhitting of iets dergelijks sinds ik 70cc rijd.
tegenwoordig rijd ik dus ook met een oliekoeler onder me bak.
en daarh eb ik geen spijt van tot nu toe
Doordat je gewoon teveel toeren hebt gemaakt een keer, de klep aangetikt is door de zuiger (omdat door kleppen zweven de klep niet meer op tijd dicht was) en deze nu wat krom getikt is.