Page 1 of 2

aanschaf cc's

PostPosted: Fri Jan 22, 2010 11:01 pm
by Vogel
Hoi,

Samen met een vriend heb ik een apollo. Het orginele 50cc minarelli blokje gaf laatst weer wat problemen, die is er dan ook onderuit. Aangezien wij toch al 4 takt willen gaan rijden zijn wij daar dus ook naar op zoek.

Het is de bedoeling dat wij door de Himalaya gaan cruisen. De bak zal dan wellicht zwaar beladen zijn.

Het geld is er niet om een origineel honda blok te kopen. Dus denken we aan imitatie. Wat zijn jullie ervaringen met een Lifan-blok of ander bami-blok. En hoeveel cc hebben we minimaal nodig om de bergen door te komen?

En dan nog een vraagje. Hoe groot is de kans dat een blauwe je bak inneemt als je met meer dan 50 cc rijdt?

Groet, Vogel

PostPosted: Sat Jan 23, 2010 12:56 am
by Harry Huizing
wanneer ik in de Himalya's zou zitten zou ik er een ezeltje voorspannen

PostPosted: Sat Jan 23, 2010 11:28 am
by belgobak
hi

k'ben blij dat je het over cc's hebt
quasi ieder bamiblok heeft meer dan 50cc soms het dubbele
en toch tuffen jullie er lekker mee rond
iedere keer ik staande gehouden word,
hoor ik altijd da's toch een moto, en hebt die zelfgemaakt, tiens, tiens

je kan ook een 50cc cylinder kwijt op een 107 bami, zonder de krukas te veranderen, komt op 63cc, en zou heel wat koppel hebben

heb er zelf niet meegereden, maar ging goed naar horen

in belgie zou ik het niet riskeren
dirtgekken vlamden zomaar door wijken
wat de controle op brommers hier deed steigeren
vooral die met daxblok, want daar past ook een 150cc in
en knulletjes met monkey en 150 blok en een brommerverzekering
werden al wat niet std was, in beslag genomen +30dagen brom kwijt

in de hoge bergen hun je ook problemen krijgen met carbu/mengsel
door de ijle lucht dacht ik

groeten, belgogek

PostPosted: Sat Jan 23, 2010 11:53 am
by steckelfisch
Ik liep zo een beetje rond met hetzelfde dilemma.
Ben nu toch gegaan voor de 70cc. (op een 50cc blok)

De hoofdzaak is niet rijden als een 16 jarige (de goeden daar gelaten)
en geen aandacht trekken.

In het geval van een ongeluk loop je het risico dat je alsnog niet
verzekerd bent. Maar dat geld ook voor al die pupers die met 60 a
70 rondscheuren. Die schijenn er niet mee te zitten :-)

PostPosted: Sat Jan 23, 2010 7:18 pm
by Brommert
Tja, ik rijd zelf met een 110cc imitatie blok, een Loncin. Rijd prima, lekker licht vertand zodat ik ook met een volle bak nog fatsoenlijk op kan trekken en de top niet te hoog ligt. De top zal een kilometertje of 60/65 zijn denk ik (geen teller).

PostPosted: Mon Jan 25, 2010 1:02 am
by Reinier
Ik heb laatste(vorige week) een 125 cc lifan blok aangeschaft bij brinkmotoren.nl
en die had ik gekregen, hoewel de ophanging niet helemaal hetzelfde was als me andere china blok, na 1 mm wegslijpen paste hij goed.
daarna kwam het probleem dat het kicken zwaar ging, ontzettend stroef(ja ook zonder bougie) na 1 x te hebben gemailt moest ik hem op gaan sturen, dat heb ik gedaan en het is nu even wachten, als hij het kan fiksen is het goed,
anders krijg ik een nieuwe(top service!)

Kan zijn dat dit een uitzondering is, maar het feit dat een niet werkend blok toch de markt op komt...

kosten zijn wel extreem laag, 165 euro voor een nieuw handgeschakeld 4t blok.
china he?

Maar ik raad je deze site wel aan:
http://brinkmotoren.nl/

Groet,

PostPosted: Mon Jan 25, 2010 9:26 pm
by belgobak
[quote="Reinier"]
Kan zijn dat dit een uitzondering is, maar het feit dat een niet werkend blok toch de markt op komt...

helaas geen uitzondering, heb al nieuwe gehad met geplooide klep
niet werkende kickstarter, de koppeling(semi) of de versnellingsbak
ook met slecht geplaatst distrubutietandwiel op de kruk
een beetje vanalles infeite

ik schrik er wel van dat het een lifan is

groete

PostPosted: Tue Jan 26, 2010 9:58 am
by Brommert
belgobak wrote:ik schrik er wel van dat het een lifan is

Hoezo dat? Dikke kans dat een groot gedeelte van de imitatie blokken gewoon uit de zelfde fabriek komen, en dat er gewoon een ander merkje op staat. Ik denk dat als je een container vol blokken besteld je er zelfs je eigen naam op kunt laten zetten. Dus in mijn ogen zegt een merk van een imitatie blokje niet zoveel.

Wat overigens niet wil zeggen dat je niet probleemloos vele kilometers met zo'n blokje kunt maken. Als je er gewoon een beetje normaal mee doet, en af en toe het blokje een beetje onderhoud en afstelt enzo, kan dat makkelijk.

Dat er af en toe een "rotte appel" tussen zit komt gewoon omdat de kwaliteit controle in zo'n Chinese fabriek niet zo goed is, maar goed, daarom betaal je ook niks voor zo'n bami blokje.

PostPosted: Tue Jan 26, 2010 8:17 pm
by belgobak
hi brommert

loncin, lifan en nog ene zijn buren!!!
en voor 50 dollarcent per blok, min. 500 stuks laat je er eender welk merk op plaatsen
de controle is denk ik 1/10?? misschien
als je al een scheve klep tegenkomt in een gloednieuw blok
en andere onverklaarbare problemen, zoals een kickstart die niet grijpt kan inderdaad niet
maar ik had/heb problemen merkloze nieuwe blokken
nooit met een loncin lifan

groeten , pascal

Zeg vogel

PostPosted: Tue Jan 26, 2010 8:58 pm
by Amro
Hoi,

Ik krijg de hele tijd mailtjes dat mail van het forum aan jou(Vogel) niet aankomt. Wil je dat even controleren ?


Groeten Amro