koppelingskant onderdeeltje buiten de motor gevonden

voor je vragen over 4-tact motoren, carberateurs, koppelingen en versnellingen

koppelingskant onderdeeltje buiten de motor gevonden

Postby luc » Tue Feb 01, 2011 9:31 am

gvd, Heb ik nog net voor mn broertje de bak in elkaar gezet voordat ik nu in Australie zit. De aandrijfas was precies middenin het blok gebroken toen tijdens het crossen de ketting eraf sloeg . zit een nieuwe in. En hij deed het weer goed. Maar nu heeftie dat hele kleine busje met veertje gevonden dat volgens mij in de koppeling zit tegen dat busje richting het rechter karter waarvan het gaatje niet precies in het middenzit.

Weet iemand of dit kwaad kan? ik dacht dat het misschien alleen met het olie filter te maken heeft en dat hij er best nog wel even mee rond kan rijden...

gr luc
luc

Postby NIX » Tue Feb 01, 2011 12:44 pm

Dat is een stukje leiding die de olie de krukas in pompt. Ik zou hem niet eens starten zonder dat ding. Meteen erin zetten, is gelukkig geen enorme klus.

Ik gok dat je 23 en 24 bedoelt:
Image
NIX

Postby luc » Tue Feb 01, 2011 2:33 pm

ja ik denk dat dat hem is ja, dit is van een C neem ik aan? ik heb 4 bak handkoppeling. Ja ik weet niet of mn broertje dat voor elkaar gaat krijgen. hij was juist zo blij dat hij 2 maanden de bak had en nou heb ik zon stom foutje gemaakt. nooooit met haast doen dus toch weer he.

dankjewel!

handige tekening ook. Gek genoeg krijg ik steeds moeilijk informatie over handschakelbakken en makkelijk over de C?

gr Luc
luc

Postby mano » Tue Feb 01, 2011 5:41 pm

van 4-stroke.net, ss50 (handschakel liggende cilinder)
Image

13 & 14?

misschien dat deze tekening je broertje kan helpen. :D
mano

Postby NIX » Sat Feb 05, 2011 12:26 pm

Wat had je nog meer voor 4-bakplaatjes willen zien? Deze knakker heeft ook nogal wat geupload: http://www.lijklema.com/
NIX

Postby luc » Sun Feb 06, 2011 2:04 am

Die lijklema lijkt me ook een bijzondere vogel,

maar dat zijn we gelukkig allemaal hier. Ik kan volgens mij alleen maar het kogelspel downloaden en verder ' mist de plugin'. denk omdat ik een mac heb nu. heb ook een mooie heynes gekocht laatst vd ss50 maaja die ligt natuurlijk in Nederland. volgens mij heeft Laszlo (mn broertje) het voor elkaar gekregen.. Dus bedankt!
luc

Return to 4-tact