70cc 4takt

voor je vragen over 4-tact motoren, carberateurs, koppelingen en versnellingen

70cc 4takt

Postby Vinz » Mon May 16, 2011 11:56 pm

Hey

Ik was op het internet even aan het rond kijken voor 70cc 4takt blokjes en ik kon er alleen een vinden voor 349 euro.

Weet iemand of je die ergens goedkoper kan vinden?

Uiteraard vind ik er nu net een van 275,
http://www.motomonkeys.nl/?page=product&prod_id=255

maar als nog, iemand goedkoper?? :)
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Postby 101peters » Tue May 17, 2011 4:19 pm

Vast wel. Je hebt al een complete dirtbike met 125cc lifan voor 200 piek. Nieuw dus...
Mijn advies: niet doen. Dat Zongchen blok is zoals het er staat: Kwalitatief zeer betrouwbaar. Heb 3 jaar ervaring met dit blok, en ben er zeer over te spreken.
Wat dat Orion-blok in je andere post betreft. Ask Amro.
User avatar
101peters
 
Posts: 56
Joined: Wed May 09, 2007 8:42 pm
Location: Utrecht

Postby Bart » Tue May 17, 2011 9:49 pm

Ik heb zo'n 125cc blokje van 145 euro onder m'n bakbrommer hangen, waar ik overigens niet dagelijks mee rijd, maar wel met regelmaat, en dan vaak lange stukken, en best wel doorrijden.

Er zit geen oliekoeler op, blok wordt steeds 140 graden zo'n beetje.
Ik heb er (door gebrek aan klepjes stellen) een verbrandde uitlaatklep mee gehad, die heb ik vervangen (zitting was nog helemaal intact!)
en sindsdien rijd ik er gewoon weer hard mee rond.
Cilinder zag er nog goed (genoeg) uit, zuigerveren zullen allicht wat versleten zijn, maar kan men vervangen voor een betere kwaliteit.

Ik wil er maar mee aangeven dat dingen als gebroken tandwielen, kapotte lagers, krak-koppelingen en weet ik het wat allemaal, niet hoeven bij dat ding.
Voor het geld prima te doen!
Bart
 
Posts: 238
Joined: Tue May 27, 2008 11:29 pm
Location: Werkplaats.

Postby Vinz » Wed May 18, 2011 1:58 am

Ik wil nog niet overgaan op 110cc of meer maar ze zijn wel een stuk goedkoper. Ik ga nog even rond kijken, bedankt voor de reacties!
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Postby Reinier » Thu May 19, 2011 1:26 pm

http://www.brinkmotoren.nl/motorblokken_dirtbike/

is mijn tip. lifan blok wat ik heb rijd zeer betrouwbaar en lekker. (1 jaar pas though)
je kan een 50cc bak kopen en die upgraden, of meteen een 90 cc unit kopen

Ik heb trouwens wel een oliekoeler :-p
-Reinier-
Reinier
 
Posts: 246
Joined: Sun Sep 14, 2008 12:16 pm
Location: Zeist

Postby Bart » Thu May 19, 2011 4:28 pm

Reinier wrote:Ik heb trouwens wel een oliekoeler :-p


Moet ik eigenlijk ook wel hoor! :wink:
Bart
 
Posts: 238
Joined: Tue May 27, 2008 11:29 pm
Location: Werkplaats.

Re: 70cc 4takt

Postby max » Tue Jul 05, 2011 10:37 am

Dat die blokken van motomonkeys, echte Zongcheng zijn, is een broodje aap verhaal.

Sorry ik kon het niet laten.

Maar overal waar ik iets lees over motomonkeys en Zongcheng is de algemene consensus dat dat geen echte Zongcheng zijn, maar goedkope prut bakken.

Bij mijn locale brommer boer kan je 70cc blokken voor rond de 150 kopen, dan weet je tenminste wat je krijgt...
max
 
Posts: 52
Joined: Sun Jun 07, 2009 8:27 pm
Location: amsterdam

Re: 70cc 4takt

Postby Vinz » Sun Aug 14, 2011 12:24 pm

Nu had ik nog een vraagje, ik ga zelf voor het moment viertakt rijden, nu heb ik me (trapezium) frame langer gemaakt maar ik kan nu nog bepalen hoeveel langer.

Hoeveel langer is een 125cc blok dan een 50/70 cc, het frame kan max 14cm langer worden maar heb liever rond de 9/10 cm dan past het honda blok mooi. Maar wil voor de zekerheid wel ruimte genoeg hebben zodat er wel een 125cc in kan.
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Re: 70cc 4takt

Postby max » Sun Aug 14, 2011 9:32 pm

Ik had een dikke poos geleden een nieuwe achterbrug gebouwd voor de bak van Sjoerd (Judah) samen met Saiko.
In zijn trapezium frame paste het 125cc blok prima. We hadden wel een vaste ophanging gemaakt, zover mogelijk naar achter.

Als je er dus van uitgaat dat een 125cc blok tussen de stuur- en de "zadelpen" past, moet je dus de ruimte die je oude achterbrug + ophanging in beslag neemt zien te overbruggen.
max
 
Posts: 52
Joined: Sun Jun 07, 2009 8:27 pm
Location: amsterdam

Re: 70cc 4takt

Postby Vinz » Sun Aug 14, 2011 11:28 pm

Bedankt max, heb je daar toevallig ook een foto van of de lengte van het blok, zodat ik het precies kan meten?
Zo niet dan ga ik het met deze info doen 8)
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Next

Return to 4-tact

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

cron